انجام ۵۱۵ هزار مورد بازرسی واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی در سطح عرضه واحدهای خدماتی، صنفی، صنعتی و تولیدی انجام شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده در […]

انجام ۵۱۵ هزار مورد بازرسی واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی در سطح عرضه واحدهای خدماتی، صنفی، صنعتی و تولیدی انجام شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده در دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بازرسان و ناظران بازار استان، گفت: در این بازرسی‌ها ۱۶۳۵ مورد تخلف محرض و پرونده تشکیل شد که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها در این مدت ۲۶۴ میلیارد ریال است، افزود: در مدت ۷ ماهه نیز گشت‌های مشترکی برگزار شده که ۶۲۸۳ مورد بازرسی انجام شده که حاصل این گشت‌های مشترک در سطح بازار ۶۶۲ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال بوده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: در زمینه قاچاق کالا هم بازرسان با توجه به اینکه استان مرزی است به صورت جد ورود پیدا کردند و طی این مدت ۴۸۷ مورد بازرسی شکل گرفته که ۴۱ فقره پرونده به ارزش ریالی ۹ میلیارد ریال کالا کشف و ضبط شده و در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته است.
سردارزاده ادامه داد: همچنین در مدت ۷ ماهه سال جاری ۷۰ مورد بازدید و بازرسی از انبارهای استان صورت گرفته که از این مجموع ۱۸ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه احتکار و تبصره ۴ ماده ۱۸ به ارزش ۱۶۸ میلیون ریال داشته‌ایم.
وی یادآور شد: در این مدت ۱۶۱۰ مورد گزارش مردمی داشته‌ایم که این تعداد گزارش‌ها ۸۵۰ مورد مربوط به کالا و ۷۴۵ مورد گزارش داشته‌ایم که از مجموعه گزارش‌ها ۳۳۴ مورد احراز تخلف شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
گفتنی است بیشترین پرونده‌ها در این ایام مربوط به کیف و کفش و پوشاک است.