اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس (RMT) اعلام کرد که در اواسط دسامبر (اواخر آذر) و اوایل سال جدید میلادی اعتصاب خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، گاردین سه‌شنبه نوشت، پس از اعلام دو سری اعتصاب‌های ۴۸ ساعته در ماه‌های دسامبر و ژانویه توسط اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس در سراسر این کشور، مسافران حمل و […]

اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس (RMT) اعلام کرد که در اواسط دسامبر (اواخر آذر) و اوایل سال جدید میلادی اعتصاب خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، گاردین سه‌شنبه نوشت، پس از اعلام دو سری اعتصاب‌های ۴۸ ساعته در ماه‌های دسامبر و ژانویه توسط اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس در سراسر این کشور، مسافران حمل و نقل ریلی این کشور در کریسمس با اختلال بیشتری مواجه خواهند شد.

هزاران نفر از اعضای اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس که برای شبکه سراسری و ۱۴ اپراتور راه‌آهن کار می‌کنند، در روزهای ۱۳ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۷ دسامبر(۲۲ تا ۲۳ و ۲۵ تا ۲۶ آذر ) اعتصاب خواهند کرد و ۶ روز متوالی در آستانه کریسمس موجب اختلال حل و نقل ریلی خواهند شد. دو اعتصاب دیگر نیز در روزهای سوم تا چهارم و ششم تا هفتم ژانویه (۱۳ تا ۱۴ و ۱۶ تا۱۷ دی ماه) در دستور کار اعضای این اتحادیه قرار دارد.

اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس همچنین خواستار انجام ندادن اضافه‌کاری از سوی اعضای خود در ایام کریسمس را از ۱۸ دسامبر تا دوم ژانویه شده است. اپراتورهای راه‌آهن و قطار قرار بود برای بحث در مورد تأثیر این اعتصاب‌ها با یکدیگر دیدار کنند که به معنی کار نکردن خدمه در روزهای استراحت در تعطیلات کریسمس است.

این اعتصاب شامل کارکنان مهم سیستم کنترل و راهنمایی قطارها هم می‌شود که غیبت آنها به این معنی است که خدمات کمتری در خطوط اصلی ارائه خواهند شد، در حالی که خطوط فرعی اصلا قطاری نخواهند داشت.

اعتصاب‌های قبلی موجب شد حدود ۲۰ درصد از قطارهای برنامه‌ریزی شده از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر در روزهای اعتصاب حرکت کنند و اختلال‌های قابل توجه تا صبح روز بعد از روز اعتصاب نیز ادامه داشت.

میک لینچ دبیرکل اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس گفت: دور اخیر اعتصاب‌ها نشان خواهد داد که اعضای ما چقدر برای اداره این کشور اهمیت دارند و پیام روشنی را ارسال خواهد کرد که ما خواهان توافق خوبی در زمینه امنیت شغلی، حقوق و شرایط مناسب برای مردم خود هستیم.

وی افزود: ما در این رابطه منطقی عمل کرده و ابتدا راه مذاکره را در پیش گرفتیم اما زمانی که متوجه شدیم دولت قصد ندارد مشکلات ما را از طریق مذاکره حل کند، راهی جز اعتصاب برای رسیدن به حق و حقوق خود در پیش نداریم.

لینچ گفت که مذاکره کنندگان اصلی اپراتورهای قطار به او گفته‌اند که وزارت حمل و نقل از ارائه یک معامله بالقوه میان اعضای جلوگیری کرده است.

رئیس اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس که قرار بود روز پنجشنبه با مارک هارپر وزیر حمل و نقل جدید در این زمینه دیدار کند، خاطرنشان کرد: هنوز زمان وجود دارد تا دولت برای جلوگیری از انجام این اعتصاب‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: در عین حال، پیام ما به مردم این است که از ایجاد مزاحمت برای شما متاسفیم اما از شما می‌خواهیم در این مرحله از اقدام اخیر خشم و ناامیدی خود را متوجه دولت و کارفرمایان راه‌آهن کنید. افراد شاغل در صنف ما نیاز به افزایش حقوق دارند و ما مصمم هستیم که آن را برای اعضای خود در اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس به دست آوریم.

از سوی دیگر تیم شولر مذاکره‌کننده ارشد شبکه ریلی گفت: هیچکس نمی‌تواند حفره مالی نامطمئنی را که راه‌آهن در آن قرار دارد انکار کند. وارد آوردن ضربه‌های بیشتر با استفاده از اعتصاب، این حفره مالی را بزرگ‌تر خواهد کرد که همین امر، کار یافتن راه حل را دشوارتر می‌کند.

شولر با بیان اینکه طی دو هفته گذشته در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است، افزود: ما تسلیم نخواهیم شد و امیدواریم که اتحادیه سراسری راه‌آهن انگلیس با درک واقعی‌تر از وضعیت به میز مذاکره بازگردد.