بیش از ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان جهان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین خواهان قطع همکاری و جلوگیری از برنامه تبادل علمی و رسانه ای با دانشگاههای رژیم اسرائیل و عدم استفاده از فرودگاههای این رژیم شدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه رای الیوم امروز شنبه در گزارشی نوشت: بیش از ۲۵۰ نفر […]

بیش از ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان جهان در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین خواهان قطع همکاری و جلوگیری از برنامه تبادل علمی و رسانه ای با دانشگاههای رژیم اسرائیل و عدم استفاده از فرودگاههای این رژیم شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، روزنامه رای الیوم امروز شنبه در گزارشی نوشت: بیش از ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان جهان در همبستگی با مردم فلسطین در بیانیه ای که توسط توسط کمپین بین المللی دانشگاهیان علیه اشغالگری و آپارتاید رژیم اسرائیل صادر شد، خواهان تحریم دانشگاههای رژیم اسرائیل و ممنوعیت شرکت در برنامه های تبادل علمی و رسانه ای با این دانشگاهها و همچنین عدم استفاده از فرودگاه های فلسطین اشغالی شدند.

دانشگاهیان و فعالان دانشگاهی که این بیانیه را امضا کرده اند، از دانشگاههای ۲۸ کشور جهان از جمله اردن، تونس، مصر، کویت، قطر، لبنان، عراق، گواتمالا، آفریقای جنوبی، مغرب، عربستان، انگلیس، سوئد، آمریکا، استرالیا، هلند، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کانادا، موریتانی، بلژیک، شیلی، مالزی، مکزیک، ترکیه و روسیه هستند.

«رمزی عوده» دبیرکل بین المللی دانشگاهیان ضد اشغالگری و آپارتاید رژیم اسرائیل تاکید کرد که همه کادر و اعضای این کمپین بین المللی دانشگاهی خود را متعهد به فعال کردن تحریم دانشگاههای رژیم صهیونیستی و جلوگیری از استفاده از فرودگاههای این رژیم برای جابجایی به منظور همکاری علمی با تل آویو می داند.