استاندار کردستان گفت: شهرستان کامیاران ظرفیت‌های فوق العاده و قابل توجهی برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارد و باید این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان کامیاران، گفت: حضور سرمایه‌گذاران توانمند در شهرستان کامیاران زمینه مساعد […]

استاندار کردستان گفت: شهرستان کامیاران ظرفیت‌های فوق العاده و قابل توجهی برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارد و باید این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان کامیاران، گفت: حضور سرمایه‌گذاران توانمند در شهرستان کامیاران زمینه مساعد و مطلوبی را برای فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی دولت تولید و اشتغال است و در سفرهای شهرستانی حتما با فعالان اقتصادی جلساتی برگزار می‌کنیم، افزود: لازم است در نشست فعالان اقتصادی تمامی مدیران‌ مرتبط دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند تا بتوان با توجه به مسائل مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دکتر زارعی کوشا ادامه داد: مدعی نیستیم که می‌توانیم یک روزه مشکلات استان را حل کنیم اما باید با کار جهادی مشکلات را مرتفع کنیم و برای اتمام طرح ها اولویت بندی لازم را داشته باشیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: اعتقاد راسخ دارم که باید مجموعه‌های سرمایه‌گذاری را حمایت و از آنها الگوسازی کنیم تا دیگران نیز تشویق به سرمایه گذاری شوند، چرا که مهمترین وظیفه ما تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه در سال آینده برای کردستان ۳۳ هزار شغل هدف گذاری شده است، گفت: برای ایجاد این میزان اشتغال نقش فرمانداران و فعالان اقتصادی حیاتی و تعین کننده است.

وی تصریح کرد: دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می فشاریم و حرف اول و آخر ما حمایت از سرمایه ‌گذاری است و مدیران بانک‌ها نیز بدانند که تنها حافظ منافع بانک نیستند و باید از منافع حیاتی استان با پرداخت تسهیلات مناسب و به موقع حمایت کنند.

وی ایجاد ارزش افزوده برای افزایش ثروت خانوارهای کردستانی را الزامی دانست و گفت: درآمد خانوارهای کردستانی نصف میانگین کشوری است و یکی از راههای افزایش درآمد ایجاد ارزش افزوده در حوزه‌های اقتصادی است.

دکتر زارعی کوشا کشاورزی را از بسترهای مهم توسعه استان و افزایش ثروت برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت آب استان باید بر روی تبدیل اراضی دیم به آبی بیشتر تمرکز کنیم چرا که این امر تا چندین برابر تولید محصولات را افزایش داده ودرآمد بیشتری را نصیب بهره برداران می‌کند.

در این جلسه شماری از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان کامیاران به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان