مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خواستار توجه بیش از پیش بخش دولتی و بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در ایام نوروز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور معاونین این اداره‌کل و […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، خواستار توجه بیش از پیش بخش دولتی و بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در ایام نوروز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز پنج‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور معاونین این اداره‌کل و روسای شهرستان‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این اداره کل برگزار شد، گفت: کردستان دارای پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری است و باید تلاش کنیم معرفی متفاوتی از پتانسیل‌های بی‌نظیر این استان در ایام نوروز داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت: امسال با توجه به این که پیش‌بینی می کنیم نوروز پر شوری داشته باشیم لذا باید از سال‌های گذشته بهتر و متنوع‌تر برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان تلاش کنیم.

او عنوان کرد:در ارائه خدمات به مسافران باید هدفمند حرکت کنیم و از همه امکانات برای اسکان بخوبی استفاده کنیم تا به نیازها پاسخ داده شود.

گویلیان با بیان اینکه هر شهرستان دارای جاذبه و ظرفیتی ویژه است، بیان داشت: نوروز فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان است و باید به شکل مطلوب و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهترین بهره را برد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: خوشبختانه زیر ساخت‌های اقامتی در استان تقویت شده و سعی داریم نوروز امسال خدماتی بهتر واطلاعاتی کاملتر در حوزه‌های مختلف مورد نیاز گردشگران ارائه نماییم.

اواظهارداشت:سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان به حمایت ویژه‌ای نیاز دارند و در این راستا تسهیلات مالی در اختیار آنها قرار می گیرد.

گویلیان افزود:روسای شهرستان‌ها باید در زمینه معرفی پتانسیل‌های استان و خدمت‌رسانی به مردم، حل مشکلات و ایجاد رضایتمندی فعال تر باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: کردستان با دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق، ظرفیت بسیار مناسبی برای این حوزه به ویژه گردشگری سلامت در استان دارد.

او یادآور شد:با ایجاد هماهنگی خوبی مابین بخش دولتی و خصوصی، شاهد رونق گردشگری در استان هستیم.

گویلیان افزود:امیدواریم همواره بتوانیم کردستان را به مقصد گردشگری معرفی تا مسافران عبوری هم در این استان اقامت چند روزه داشته باشند.

تأمین تسهیلات لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از تأمین تسهیلات تبصره ۱۸ برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام حوزه گردشگری در استان خبر داد.

آرمان وطن دوست اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز برای به بهره‌برداری رساندن طرح‌های نیمه تمام حوزه گردشگری استان باهدف ایجاد اشتغال و حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران تامین می شود.

او بیان کرد:باید همه پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری استان به نتیجه برسد و انتظار می‌رود روسای شهرستان‌ها این پروژه‌ها را نظارت وکنترل کنند.

وطن دوست یادآور شد:باید در آستانه عید نوروز پیش بینی‌های لازم برای آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و اجرای برنامه‌های متنوع با هدف جذب گردشگر در استان انجام شود تا در تعطیلات نوروز مشکلی برای پذیرش مسافران وجود نداشته باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت:توسعه صنایع دستی در گرو مشارکت بخش خصوصی است و این معاونت نیز به منظور توسعه صنایع‌دستی استان مساعدت لازم را در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها با بخش خصوصی دارد.

فرهاد حامدی ضمن تاکید بر بیمه هنرمندان استان، اظهار داشت:باید نسبت به معرفی هنرمندان توجه بیشتری انجام شود، به‌ویژه هنرمندانی که بیمه‌شان قطع شده است.

او عنوان کرد:تلاش برای پیگیری بیمه هنرمندان انجام شده است و امیدوراریم در اوایل سال آینده مسائل و مشکلات این حوزه مرتفع شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:عملیات آماده سازی و بهسازی برخی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری کردستان برای استقبال از مسافران نوروزی در استان انجام می شود.

محمد امینیان اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان های مهم در حوزه فرهنگ، تاریخ و تمدن است و این سرزمین از پیشینیه ای غنی در این حوزه برخوردار می باشد.

او یادآور شد:یکی از اهداف و مقاصد اصلی گردشگران خارجی و داخلی در سفر به استان، بازدید از بناهای تاریخی است که اداره کل

میراث فرهنگی استان در این راستا ضمن تداوم بخشی به آماده سازی بناها همه‌ساله در ایام نوروز زمینه لازم را برای بازدید گردشگران از این اماکن تاریخی فراهم می‌سازد.

معاون‌ توسعه و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:ادارات شهرستان ها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی باید همکاری و هماهنگی لازم را با اداره کل داشته باشند تا بهترین خدمات نوروزی را برای مسافران نوروزی که به استان سفر کرده‌اند داشته باشیم.

در پایان این جلسه از محمدابراهیم الیاسوند رئیس اداره میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیجار، برای همکاری و اقدامات ارزنده در راستای راه‌اندازی سرای فرش دست‌بافت و گلیم این شهرستان تقدیر شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان