کنتورهای هوشمند حجمی نصب شده شهرستان بُرخوار اصفهان به ۲۸۸ دستگاه رسید رییس اداره منابع آب شهرستان بُرخوار از توابع اصفهان از نصب ۲۸۸ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های مجاز این شهرستان در ۲ سال اخیر خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز […]

کنتورهای هوشمند حجمی نصب شده شهرستان بُرخوار اصفهان به ۲۸۸ دستگاه رسید

رییس اداره منابع آب شهرستان بُرخوار از توابع اصفهان از نصب ۲۸۸ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های مجاز این شهرستان در ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز دوشنبه به نقل از سعدی قادری افزود: امسال ۹۰ دستگاه کنتور هوشمند حجمی برروی چاه‌های مجاز شهرستان با اولویت نصب بر روی چاه‌های دارای اضافه برداشت، نصب شده است.

وی هم چنین از انسداد بیش از ۱۲حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و افزود: مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز به منظور صیانت از منابع آبی همواره در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره منابع آب برخوار با بیان اینکه تصریح کرد: ۱۰۰ درصد پروانه چاه های مجاز کشاورزی شهرستان برخوار اصلاح و تعدیل شدند.

قادری با اشاره به این که ۱۱ مورد اجرای احکام و آزادسازی، تعریض و تکمیل مسیل شهر حبیب آباد در این خطه انجام شده است، افزود: یک هزار و ۵۰۰ متر آزادسازی در شهرستان برخوار از اقدامات این اداره بوده است.

شهرستان برخوار در شمال اصفهان و در فاصله ۲۹ کیلومتری از آن واقع شده است.

شایان ذکر است، بر اساس آمار منتشر شده، حفر چاه آب در استان اصفهان به‌دلیل خشکی زاینده‌رود افزایش یافته است به‌طوری‌که تعداد چاه غیرمجاز فعال در این منطقه افزون بر ۱۰ هزار حلقه تخمین زده می‌شود.

سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های این استان به‌صورت مُجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود.

۳.۳ میلیارد مترمکعب از این میزان را چاه‌های مُجاز استحصال می‌کنند و ۳۷۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به چاه‌های غیرمجاز است.