ولادیمیر پوتین “دکترین جدید سیاست خارجی” را براساس مفهوم “جهان روسی” تصویب کرد که طی آن روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های جهان روسی محافظت و نگهداری کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ولادیمیر پوتین “دکترین جدید سیاست خارجی” را براساس مفهوم “جهان روسی” تصویب کرد که طی آن روسیه باید […]

ولادیمیر پوتین “دکترین جدید سیاست خارجی” را براساس مفهوم “جهان روسی” تصویب کرد که طی آن روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های جهان روسی محافظت و نگهداری کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،ولادیمیر پوتین “دکترین جدید سیاست خارجی” را براساس مفهوم “جهان روسی” تصویب کرد که طی آن روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های جهان روسی محافظت و نگهداری کند. این “سیاست بشردوستانه” ۳۱ صفحه‌ای که پس از شش ماه از حمله روسیه به اوکراین منتشر شد، می‌گوید که “روسیه باید از سنت‌ها و ایده‌آل‌های روسیه محافظت و نگهداری کند و همچنین آن‌ها را ارتقاء ببخشد.”

در قسمتی از این سیاست بشردوستانه آمده است: «فدراسیون روسیه از حق، منافع و هویت فرهنگی هموطنان خود که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، حمایت‌ می‌کند.»

همچنین افزود که روابط روسیه با هموطنانی که در خارج زندگی می‌کنند، این امکان را فراهم می‌کند تا وجهه خود را در صحنه بین‌المللی که به عنوان “کشوری دموکراتیک برای ایجاد جهانی چند-قطبی تلاش می‌کند”، تحکیم ببخشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سال‌هاست آن چیزی که به عنوان “سرنوشت غم‌انگیز ۲۵ میلیون قوم روس” در نظر می‌گیرد، برجسته می‌کند؛ افرادی که هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، در خارج از روسیه در کشورهای تازه استقلال یافته زندگی خود را پیدا کردند. رویدادی که پوتین آن را یک “فاجعه ژئوپلیتیکی” نامیده است.