رئیس جمهوری روسیه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، گفت که اعضای این سازمان می‌توانند با ایجاد یک فدراسیون درون‌سازمانی، پیوندهای ورزشی بین کشورهای عضو را تسهیل و تقویت کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای در سمرقند ازبکستان، گفت: به نظر […]

رئیس جمهوری روسیه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، گفت که اعضای این سازمان می‌توانند با ایجاد یک فدراسیون درون‌سازمانی، پیوندهای ورزشی بین کشورهای عضو را تسهیل و تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای در سمرقند ازبکستان، گفت: به نظر می‌رسد که فرصت‌های خوبی جهت تقویت همکاری‌های ورزشی و با چشم‌انداز برگزاری رویدادهای بزرگ تحت حمایت سازمان همکاری شانگهای وجود داشته باشد.

وی افزود: برای این منظور، باید به فکر ایجاد یک فدراسیون ورزشی در دل سازمان همکاری شانگهای باشیم.

به‌دنبال آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی به‌توصیه کمیته بین‌المللی المپیک، ورزشکاران روسیه را از حضور در رقابت‌ها و رویدادهای بین‌المللی محروم کردند.

این اتفاق، روسیه را به سمت سازمان‌دهی‌ رویدادهای داخلی جایگزین، سوق داد و در عین حال، صحبت‌هایی درباره افزایش همکاری‌های ورزشی بین اعضای سازمان همکاری شانگهای، بریکس و اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(CIS) مطرح شد.

سازمان همکاری شانگهای، تقریبا نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده و بزرگ‌ترین سازمان منطقه‌ای جهان محسوب می‌شود.

هشت کشور چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان، اعضا دائمی این سازمان بوده و در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان اعلام شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران نیز به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، به منظور حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به سمرقند سفر کرده بود.