هنرستان‌های تربیت بدنی در استان اصفهان افزایش خواهند یافت مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: افزایش تعداد هنرستان‌های تربیت‌بدنی در استان اصفهان در دستور کار بوده و افزایش‌یافته است؛ هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان با عنوان عصر ورزش منعقد شد که ۲۰۰ مدرسه در شهر اصفهان منتخب شده‌اند تا […]

هنرستان‌های تربیت بدنی در استان اصفهان افزایش خواهند یافت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: افزایش تعداد هنرستان‌های تربیت‌بدنی در استان اصفهان در دستور کار بوده و افزایش‌یافته است؛ هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان با عنوان عصر ورزش منعقد شد که ۲۰۰ مدرسه در شهر اصفهان منتخب شده‌اند تا دانش‌آموزان دیروز امروز و فردا بعدازظهر، از فضا و محیط مدرسه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ساحت‌های سند تحول بنیادین که باید به آنها توجه کنیم ساحت زیستی – بدنی است که در ورزشی و شناسایی استعدادهای ورزشی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان برای اولین‌بار سال گذشته طرحی را برای سراسر کشور ارائه داد مبنی بر شناسایی استعدادهای ورزشی و تقویت و راهنمای آن‌ها که تحت عنوان استعدادیابی انجام شد.

وی افزود: به‌واسطه اینکه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف استعداد دارند و ازآنجایی‌که یکی از رسالت‌های مدرسه استعدادیابی است این اتفاق از اصفهان آغاز شد، ادامه دارد و در سال پیشرو نیز به سایر قسمت‌ها تعمیم داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز کرد: توجه ویژه به درس تربیت‌بدنی مدارس با کیفی‌سازی آنها در دستور کار است؛ در این راستا جلسات و کارگروه‌های مختلفی در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت تشکیل شده و ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان توانمندسازی دبیران و مربیان ورزشی داشته‌ایم تا خود آنها بتوانند استعدادهای مختلف را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه، افزایش تعداد هنرستان‌های تربیت‌بدنی در استان اصفهان در دستور کار بوده و افزایش‌یافته است، اذعان داشت: هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان با عنوان عصر ورزش منعقد شد که ۲۰۰ مدرسه در شهر اصفهان منتخب شده‌اند تا دانش‌آموزان دیروز امروز و فردا بعدازظهر، از فضا و محیط مدرسه استفاده کنند و این طرح به‌صورت آزمایشی تا پایان تابستان اجرا خواهد شد و تلاشمان این است که این طرح به مدارس و شهرهای دیگر هم تعمیم یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: توجه ویژه به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در سطح مدرسه از نکات موردتوجه سال جاری است و یکی از ایرادات اجرایی‌سازی سند تحول اجرای دستوری سند بوده است که طی دو سال گذشته رهیاران تحول دراین‌رابطه آموزش‌دیده‌اند تا سند تحول در سطح مدرسه اجرا شود و مدرسه تحولی و در مسیر تحول داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین صرفاً آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار نمی‌دهد و سایر نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش را نیز مورد خطاب قرار داده و در این طرح جدید مقرر است تا نهادها و سازمان‌های دیگر هم به کمک آموزش و پرورش که خود به‌نوعی کمک به جامعه است، ورود کنند تا برای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گام‌های بلندتری برداشته شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تا مدتی دیگر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شروع خواهد شد، شهروندانی که فرزندان خود را در مدرسه‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند به این امر سرعت بدهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و این موضوع نیازمند آن است تا تعداد دانش‌آموز مشخص باشد.