ایثار مادر شهیدان «یزدان» و ساخت مدرسه‌ای ۶ کلاسه در مبارکه خانم نصرت سلیمانی، مادر شهیدان «یزدان» به یاد فرزندانش، دانشجومعلم شهید «مهدی یزدان» و دانش آموز شهید «محمدعلی یزدان» با فروش منزل خود و اهدای آن به مدرسه‌سازی، بانی ساخت یک آموزشگاه ۶ کلاسه در شهر مبارکه شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

خانم نصرت سلیمانی، مادر شهیدان «یزدان» به یاد فرزندانش، دانشجومعلم شهید «مهدی یزدان» و دانش آموز شهید «محمدعلی یزدان» با فروش منزل خود و اهدای آن به مدرسه‌سازی، بانی ساخت یک آموزشگاه ۶ کلاسه در شهر مبارکه شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه باهدف دیدار با مادر شهیدان یزدان و بازدید از پروژه‌های خیری و عمرانی به شهرستان مبارکه سفر کردند.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه عطرافشانی قبور مطهر شهدای شهر مبارکه با اشاره نقش بی‌بدیل شهیدان در تمدن‌سازی جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا از بهترین افراد جامعه بودند و باید الگوی جوانان ما قرار گیرند و باید تلاش کنیم راه شهدای والامقام را ادامه و راه‌ورسم آنان را در زندگی، الگوی خود قرار دهیم.

وی مفهوم قدردانی را یکی از شاخص‌های اساسی تربیت انسان متعالی در حیات طیبه سند تحول بنیادین دانست و ادامه داد: هدف از حضور، قدرشناسی از مادر شهیدان یزدان است که ایشان دو شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران نمودند و خانه خود را وقف مدرسه‌سازی کردند و ما امروز آمده‌ایم تا از این حرکت ویژه خانواده شهدای یزدان خصوصاً مادر شهید که باگذشت مالی‌شان همچون ایثارهای قبلی به ما درس دادند، قدرشناسی کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: لازم است بدانیم که شهدای عزیز ناظر هستند و خانواده شهدا نیز همیشه در صحنه هستند و پشتیبان انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش گسترده خیرین مدرسه‌ساز در پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم‌وتربیت افزود: در استان اصفهان بخش عمده‌ای از مدارس آن توسط خیرین ساخته می‌شود و خوشبختانه در دو سال گذشته، فضاهای بسیار خوبی به آموزش و پرورش استان افزوده شده است.

وی تجلی ایثار و فداکاری را در مادر شهیدان یزدان دانست و خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، این مادر شهید دو فرزند خود را تقدیم انقلاب نمود و اکنون ایشان، منزل مسکونی خود را فروخته تا یک واحد آموزشی شش کلاسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۵۲ مترمربع و با زیربنای ۵۰ متر دوطبقه احداث شود.

گفتنی است در این سفر یک‌روزه به شهرستان مبارکه، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان، رئیس اداره امور شاهد ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان، امام‌جمعه شهرستان مبارکه، خیرین مدرسه‌ساز استانی و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

عطرافشانی قبور مطهر شهدا، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی و دیدار با خانواده شهیدان یزدان از جمله برنامه‌های اجراشده این سفر یک‌روزه بود.