دادستان همدان گفت: قاطعانه با ترویج خشونت در فضای مجازی برخورد می‌کنیم کافیست مستندات از سوی مراجع مرتبط به ویژه پلیس فتا در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حسن خانجانی صبح امروز در ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک اظهار کرد: همان طور که سابق بر […]

دادستان همدان گفت: قاطعانه با ترویج خشونت در فضای مجازی برخورد می‌کنیم کافیست مستندات از سوی مراجع مرتبط به ویژه پلیس فتا در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حسن خانجانی صبح امروز در ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک اظهار کرد: همان طور که سابق بر این تاکید شده، هرگونه ارفاق قانونی به مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک ممنوع است و در موارد استثنایی تنها با تصویب ستاد شهرستانی کنترل مجرمان حرفه‌ای ممکن خواهد بود.

وی عنوان کرد: زمانی که نیروی انتظامی مشاهده می‌کند در یک شهرستان استان، اراذل و اوباش حتی با سلاح سرد قدرت‌نمایی می‌کنند، باید با اشرافیت کامل اطلاعاتی در صحنه وقوع جرم به گونه‌ای قاطعانه برخورد کند که مجرم جرأت تکرار عمل مجرمانه را به خود ندهد.

دادستان همدان با اشاره به فعالیت تعدادی از مجرمان در فضای مجازی چه در حوزه‌های امنیتی و چه در حوزه‌های اجتماعی، تأکید کرد: ترویج خشونت و یا موارد ضد امنیتی در فضای مجازی جرم است و به شدت با آن برخورد می‌کنیم به شرط آن که مستندات لازم و کافی از سوی مراجع مرتبط به ویژه پلیس فتا در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان همدان نیز بر به‌روزرسانی لحظه‌ای لیست این مجرمان تاکید کرد و گفت: ضروری است نهادهای امنیتی و انتظامی و دیگر مراجع استعلام پس از شناسایی این مجرمان، سوابق آنان را برای ثبت در پرونده به دست همکار قضایی ما برسانند تا قاضی با شناخت و اشرافیت کامل، حکم نهایی را استوارتر صادر کند.

حجت‌الاسلام پیرمحمد احمدوند با بیان اینکه همیشه پیشگیری و فرهنگسازی اثرات مثبتی در جامعه دارد، افزود: عمده مجرمان به دلیل عدم آگاهی نسبت به مسایل مختلف دست به عمل مجرمانه می‌زنند در حالی که می‌توان با اطلاع‌رسانی در سطوح مختلف، اقشار مردم را نسبت به موارد مجرمانه آگاه ساخت.

وی تصریح کرد: در این بین می توان به صورت هماهنگ و مستمر با همکاری دستگاه قضایی، متولیان امر و نهادهای فرهنگی و انتظامی از جمله بسیج و نیروی انتظامی برای آحاد مردم به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو دوره‌های آموزشی متنوع با هدف آگاه سازی آنان نسبت به شناخت جرایم و خودداری از انجام فعل مجرمانه برگزار کرد