رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز اظهار نمود: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۷۰ قلاده سگ صاحبدار در این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز؛ دکتر سیامک رضوان با اعلام […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز اظهار نمود: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری هاری از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۷۰ قلاده سگ صاحبدار در این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز؛ دکتر سیامک رضوان با اعلام این خبر گفت: پیرو اعلام یکی از دامداران شهر طرقرود مبنی بر گزیدگی یک فرد و شش قلاده سگ گله توسط یک قلاده سگ بدون صاحب و تلف شدن آن، کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی شبکه دامپزشکی شهرستان خوروبیابانک بلافاصله به محل حادثه اعزام و پس از بررسی شرایط، ضمن ارجاع سریع فرد گزیده شده به شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت انجام اقدامات بهداشتی و درمانی، از حیوان مهاجم تلف شده نمونه برداری کرده و لاشه حیوان تلف شده به صورت بهداشتی معدوم و دفن گردید. و نمونه جهت تشخیص و مشخص شدن نتیجه، به آزمایشگاه مرجع ارسال گردید.

وی افزود: با مشخص شدن نتیجه مثبت نمونه ارسالی به آزمایشگاه از نظر ابتلا به بیماری هاری، ابتدا هماهنگی لازم با فرمانداری، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان جهت انجام اقدامات بهداشتی در سطح شهرستان صورت گرفت و با هماهنگی و جلب رضایت دامدار ، سگ های گزیده شده به شیوه بهداشتی و بدون درد معدوم سازی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز با بیان اینکه تا قبل از این مورد مثبت در سال جاری مورد دیگری از هاری گزیدگی به این شبکه گزارش نشده، گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری هاری از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴۷۰ قلاده سگ صاحبدار در شهرستان توسط اکیپ مبارزه با بیماریهای این شبکه علیه این بیماری واکسینه شده اند.

دکتر رضوان در پایان عنوان کرد: واکسیناسیون هاری در سگ های صاحبدار بایستی حتما در سال یکبار صورت پذیرد که به همین منظور شبکه دامپزشکی با آمادگی کامل و اطلاع رسانی های انجام شده و بصورت مرتب به واکسیناسیون رایگان در سطح شهرستان اقدام نموده است و از عموم شهروندان درخواست نمود در صورت بروز حیوان گزیدگی مراتب را از طریق شمار تلفن های ۵۴۲۲۲۰۹۴ یا ۱۵۱۲ به کارشناسان این شبکه اطلاع رسانی نمایند.