پزشکیان را هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت کرد، به شورای نگهبان لگد نزنید! روزنامه هم‌میهن در حالی با انتشار خبری کذب از نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت مسعود پزشکیان خبر داده است که پزشکیان را هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پس از پایان ثبت‌نام نهایی […]

روزنامه هم‌میهن در حالی با انتشار خبری کذب از نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت مسعود پزشکیان خبر داده است که پزشکیان را هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پس از پایان ثبت‌نام نهایی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به‌موجب قانون بررسی صلاحیت‌ها در دو مرحله، نخست در هیئت‌های اجرایی استان و پس از آن احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان آغاز شد.

هیئت‌های اجرایی متشکل از فرماندار، رئیس ثبت‌احوال و نماینده دادگستری به همراه هشت تن از معتمدان مردم در یک حوزه انتخابیه است. مدارک داوطلبان پس از بررسی از سوی مراجع پنج‌گانه یعنی وزارت اطلاعات، فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت‌احوال کشور بررسی و نتیجه آن در اختیار هیئت‌های اجرایی قرار گرفت و هیئت‌های اجرایی بر اساس این مدارک، صلاحیت داوطلبان را بررسی و نتیجه در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان به داوطلبان اعلام شد.

بر اساس گفته محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴ درصد عدم تأیید و ۱۴ درصد هم عدم احراز صلاحیت از هیئت‌های اجرایی گرفته‌اند.

عدم تأیید صلاحیت برخی چهره‌های سیاسی از سوی هیئت‌های اجرایی، اما با واکنش‌های بسیاری همراه بود.

حمله اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان

دراین‌بین جیغ اصلاح‌طلبان بیش از همه بلند شد و رسانه‌های نزدیک به این جریان در حرکتی هماهنگ هجمه همه‌جانبه علیه هیئت‌های اجرایی را آغاز کرد، جریانی که از ابتدا اعلام کرده بود نه بنای شرکت در انتخابات دارد و نه کاندیدایی دارد که بخواهد از آن حمایت کند، حالا اما حرکت چراغ خاموش آنها به واکنش‌های تند چهره‌های رد صلاحیت شده تبدیل شد.

در برخی موارد حتی نظر هیئت‌های اجرایی را دستاویزی برای حمله به شورای نگهبان قرار داده و رد صلاحیت داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی را به شورای نگهبان نسبت دادند تا از این طریق به عملکرد شورای فقهی شورا حمله کنند.

هجمه به شورای نگهبان البته تنها به اینجا ختم نشد، روزنامه هم میهن، در خبری بی‌پایه‌واساس ادعا کرد رهبر انقلاب از رد صلاحیت‌ها ناراضی هستند.

این رسانه در ادامه ادعای شاذ خود اعلام کرد: در ملاقات اخیر شورای نگهبان با رهبری، ایشان نسبت به برخی از رد صلاحیت‌های اخیر ابراز نارضایتی کرده‌اند، ازجمله اسم آقای پزشکیان را آورده‌اند و گفته‌اند ایشان چه ایرادی داشته که رد شده است؟!

ادعای این روزنامه رادیکال در نسبت‌دادن یک نقل‌قول بی‌پایه و اساس به رهبری در حالی منتشر شده است که صلاحیت پزشکیان در مرحله اول یعنی توسط هیئت‌های اجرایی تأیید نشده و به شورای نگهبان مربوط نمی‌شود.

به اذعان خود پزشکیان صلاحیت وی در هیئت اجرایی استان و به دلیل عدم التزام عملی به قانون اساسی تأیید نشده است؛ اما اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند رد صلاحیت او را به شورای نگهبان نسبت داده تا از این طریق بهانه‌ای برای حمله به شورای در دست داشته باشند.

اصلاح‌طلبان روغن ریخته را نذر امامزاده کردند

اصلاح‌طلبان از ابتدا اعلام کرده بودند که کاندیدایی ندارند، چون چهره‌های این جریان یا دارای محکومیت‌های قضایی و یا پرونده‌های امنیتی هستند حالا، اما با رد صلاحیت پزشکیان تلاش می‌کنند روغن ریخته را نذر امام زاده کرده و به بهانه حمایت از پزشکیان با انتشار اخبار دروغ یا به شورای نگهبان حمله کرده و یا دستاویزی برای التهاب‌آفرینی در کشور داشته باشند.

حال، سؤال اینجاست آیا این جز مصادیق تخلف انتخاباتی است و آیا دستگاه قضایی با انتشار اخبار بی‌پایه‌واساس و نسبت‌دادن آن به رهبری برخورد خواهد کرد؟