کتاب حافظ پژوهی مجموعه مقالات همایش ۲ سالانه حافظ در جهرم چاپ شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت: کتاب حافظ پژوهی در برگیرنده مجموعه مقالات ارایه شده در همایش حافظ شناسی جهرم است که به همت مهدی حمایت خواه گردآوری […]

کتاب حافظ پژوهی مجموعه مقالات همایش ۲ سالانه حافظ در جهرم چاپ شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت: کتاب حافظ پژوهی در برگیرنده مجموعه مقالات ارایه شده در همایش حافظ شناسی جهرم است که به همت مهدی حمایت خواه گردآوری و توسط انتشارات عصر جوان به چاپ رسید.

امیرزاده افزود: این اثر دارای ۴ فصل پیام همایش، مقالات ارایه شده، ضمایم و تصاویر همایش، در شمارگان ۵۰۰ و ٢۵٢ صفحه منتشر شده است.

وی ادامه داد: از جمله مقالات چاپ شده در این کتاب بررسی و مقایسه تصاویر رزمی و حماسی در غزل‌های سعدی و حافظ، نوشته سید محمود سید صادقی، بررسی تطبیقی نابرابری‌های اجتماعی در اشعار حافظ و اندیشه مارکس وبر، نوشته فخر السادات پیلتن، نسبت اشعار حافظ با مسایل اجتماعی، اثر معصومه حیدری، بررسی اوضاع سیاسی – اجتماعی قرن هشتم در آثار حافظ، نوشته مسعود فرشیدنیا، سوسن رحمانیان و سینا فرشیدنیاست.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم گفت: حافظ و بررسی ابیات او از منظر ساختار‌های امروزی به قلم سینا فرشیدنیا و فاطمه دلدار، حافظ شیرازی، نوشته محسن رحمانیان کوشککی، گذری کوتاه و اجمالی در زندگی و اندیشه حافظ شیرازی نوشته مهدی حمایت خواه در این کتاب چاپ شده دیده می شود.