تمرکز بر جهاد تبیین و امید آفرینی در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت سردار سوری با اشاره به اینکه جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با هدف ناکارآمد جلوه دادن انقلاب توسط دشمن علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی شد تصریح کرد: باید جوانان با فهم و بینش خود در این جنگ متوجه حقانیت‌های انقلاب اسلامی و […]

تمرکز بر جهاد تبیین و امید آفرینی در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت

سردار سوری با اشاره به اینکه جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با هدف ناکارآمد جلوه دادن انقلاب توسط دشمن علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی شد تصریح کرد: باید جوانان با فهم و بینش خود در این جنگ متوجه حقانیت‌های انقلاب اسلامی و تلاش دشمن برای مبارزه با این مهم شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سردار مجید سوری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج بعدازظهر امروز در جلسه قرارگاه راهیان نور که در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد، بیان داشت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه کشور ما این چنین مورد هجمه قرار نگرفته است و با تمام ظرفیت ها علیه کشور ایران ایستاده اند و به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند تا بدین وسیله ناکارآمدی دین را تبلیغ کنند.

وی گفت: دشمن، کل باور های ما را مورد هجمه قرار داده تا هم باور های دینی و هم باورهای ملی ما را مورد هجمه قرار دهند، لذا نیاز به تبیین در این حوزه داریم.

سردار سوری افزود: جهاد تبیین یک ضرورت است که امروز جز آن یک مسیر دیگر برای پاسخ به این جنگ ترکیبی وجود ندارد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور عنوان داشت: جهاد تبیین و امید آفرینی وظیفه ضروری و همزمان در راستای مقابله با تهاجم دشمن است.

وی گفت: برای جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی مهمترین بستر، اردوی راهیان نور است.

سردار سوری با اشاره به اینکه از پیشرفت های انقلاب اسلامی گفتن و دیدن هر آنچه داشته ایم، بسیار اثر گذار در حوزه امید آفرینی است افزود: بستر اردوی راهیان نور به عنوان بستر مهم برای این دو ماموریت تلقی شود.

وی خاطر نشان کرد: دشمن دنبال این بود که شور و نشاط را از کشور ما بگیرند لذا بستر اردوی راهیان نور بستری برای انبساط اجتماعی و شور و نشاط بسیار مهم و اثر گذار است.

به گفته سوری، باید فرهنگ دفاع مقدس و مفاهیم ارزشمند آن را به درستی در جامعه بیان کنیم اما در این مسیر بسیار عقب هستیم و نتوانستیم به درستی، حقیقت این فرهنگ را به ملت ایران نشان دهیم و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و اقدامات گسترده است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بیان داشت: امسال رویکرد هوایی داریم که از همه اقشار به جنوب و غرب و شمالغرب کشور اعزام داشته باشیم و هر کدام یک قرارگاه فرعی تشکیل دهند.

سردار سوری گفت: دوره های توانمند سازی برای ارکان راهیان نور، جزو اولویت های کاری ما است تا تمام راویان راهیان نور را نیز توانمند کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور باید اردوی دو روزه شود تا اثر بخشی آن بهتر و بیشتر شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری اردوهای راهیان نور چیزی جز تبیین معارف جنگ نیست و به دنبال استفاده از مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان هستیم گفت: دفاع مقدس یک گنج تمام عیار برای ایران است و اگر به درستی از آن استفاده نکنیم در زیر خروارها خاک مدفون می‌شود بنابراین باید از آن به درستی استفاده شود تا دیگران بهره‌برداری دیگری از آن نداشته‌ باشند.

میزبانی از ۱۰۰ هزار نفر روز راهیان نور در استان کردستان

مسئول راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در ادامه از میزبانی ۳۳ هزار نفر معادل ۱۰۰ هزار نفر روز راهیان نور در استان خبر داد.

مهدی فرهادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام، از میزبانی ۳۳ هزار نفر معادل ۱۰۰ هزار نفر روز راهیان نور در کردستان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در طول همین مدت ۲ هزار نفر دانش‌آموز و ۲۰۰ نفر دانشجو دختر و پسر از استان به راهیان نور شمال‌غرب اعزام شدند.

وی از اعزام ۲۵۴۶ نفر از اقشار بسیج به اردوی راهیان نور مناطق سطح استان کردستان خبر داد و گفت: در طول سال گذشته نیز ۱۱۰۰ نفر نیز از محلات و ۳۰۰ نفر بسیج خواهران به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به برگزاری نمایش رزمی بصیرتی مجاهدت‌های خاموش در سنندج به طول ۱۱ شب در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۵ هزار نفر از این‌ برنامه‌ها استقبال کردند، همچنین از دست‌اندرکاران این عرصه تجلیل به‌عمل آمد.