رسانه‌های پاکستان از حادثه جدید آتشباری میان نیروهای طالبان در افغانستان و مرزبانان پاکستان در منطقه مرزی «چمن»، تلفات جانی در قلمروی پاکستان و تعلیق تجارت دو کشور خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ناآرامی‌ها در مرزهای پاکستان و افغانستان علیرغم رایزنی‌های دو کشور برای بهبود وضعیت و سفر اخیر هیاتی از اسلام‌آباد […]

رسانه‌های پاکستان از حادثه جدید آتشباری میان نیروهای طالبان در افغانستان و مرزبانان پاکستان در منطقه مرزی «چمن»، تلفات جانی در قلمروی پاکستان و تعلیق تجارت دو کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، ناآرامی‌ها در مرزهای پاکستان و افغانستان علیرغم رایزنی‌های دو کشور برای بهبود وضعیت و سفر اخیر هیاتی از اسلام‌آباد به کابل، همچنان ادامه دارد.

پاکستان به شدت از رویکرد حکومت طالبان در کنترل مرزهای مشترک با افغانستان شاکی است و افغانستان را به عدم همکاری در مقابله با تروریسم و برخورد با عناصر ضدپاکستانی متهم می‌کند. این درحالی است که حکومت طالبان مدعی است، در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد.

براساس گزارش شامگاه یکشنبه رسانه‌های پاکستان، شلیک راکت از خاک افغانستان به پاکستان در امتداد مرز مشترک در منطقه «چمن» واقع در ایالت بلوچستان دست کم جان ۶ پاکستانی را گرفت و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین تبادل سنگین آتش میان نیروهای دو کشور در محل رخ داده است.

درگیری شدید میان نیروهای پاکستان و افغانستان بار دیگر مرزهای دو کشور را متشنج کرد و این درحالی است که مقامات کابل و اسلام‌آباد طی هفته‌های اخیر نشست‌هایی برای پرداختن به تنش‌ها و حملات تروریستی در مرزهای افغانستان با پاکستان برگزار کرده بودند.

پاکستان حدود دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز زمینی با افغانستان دارد که بیشتر آن در مناطق کوهستانی قرار دارد.

اواسط ماه گذشته نیز درپی کشته شدن یک مرزبان پاکستانی طی حادثه‌ای که گفته شده علت آن تیراندازی نیروهای طالبان از خاک افغانستان بوده است، گذرگاه مرزی چمن برای چند روز بسته شد و تجارت دو کشور نیز به حالت تعلیق درآمد.