نخست‌ وزیر سابق اسلواکی و رهبر حزب صدا – سوسیال دموکراسی با هشدار درمورد وضعیت ذخایر تسلحاتی غرب، گفت انبارهای تسلیحات در سراسر اروپا خالی شده است و احیای آن از ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری تاس، پیتر پلگرینی بر این باور است که […]

نخست‌ وزیر سابق اسلواکی و رهبر حزب صدا – سوسیال دموکراسی با هشدار درمورد وضعیت ذخایر تسلحاتی غرب، گفت انبارهای تسلیحات در سراسر اروپا خالی شده است و احیای آن از ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری تاس، پیتر پلگرینی بر این باور است که اسلواکی به دلیل کمبود منابع دیگر قادر به ارائه کمک‌های نظامی قابل توجهی به اوکراین نیست.

این سیاستمدار اروپایی در عین حال معتقد است که درگیری اوکراین باعث ایجاد فرصت‌های جدید برای صنعت دفاعی اسلواکی شده است؛ چرا که این کشور می‌تواند برای اوکراین مهمات تولید کرده و درآمدزایی کند.

براساس این گزارش، با گذشت بیش از ۱۵ ماه از آغاز جنگ اوکراین، کمک و حمایت از کی یف در دستور کار قرار داشته و همواره شاهد کمک‌های غربی و سیل تسلیحات آنها به کی‌یف بوده ایم.

مقام های غربی درحالی بر تداوم کمک‌ها به فرض پایان بحران اصرار می‌ورزند که در شرایط کنونی نیز با زرادخانه‌های خالی مواجه شده‌اند.

پیشتر سی‌ان‌بی‌سی نیز به نقل از جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش کرد: ذخایر نظامی اکثر کشورهای اروپایی عضو ناتو اگر نگوییم کاملا تخلیه شده، اما به اتمام نزدیک شده اند، زیرا ما سلاح‌های زیادی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادیم.

کرملین بارها نسبت به ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف هشدار داده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اشاره به حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین گفت: اروپا تصمیم گرفته است در مسیر جنگ با روسیه قدم بگذارد و قصد دارد اوکراین و روسیه را از هم جدا کند اما این طرح محکوم به شکست است.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه با تاکید بر اینکه پیروزی مسکو در درگیری‌های اطراف اوکراین حتمی و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: زمان چند ماهه‌ای که از عملیات نظامی ویژه در اوکراین گذشت، روشن ساخت که غرب هیچ شانسی برای به زانو درآوردن و شکست روسیه ندارد.