رحمت الله نبیل از چهر‌ه‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان مدعی شد وقتی طالبان وارد کابل شده است، کشور هند روادید او و سایر مقام‌های دوست این کشور را لغو کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«رحمت‌الله نبیل»، از چهره‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان در مصاحبه با یک رسانه هندی ادعا کرد وقتی طالبان وارد […]

رحمت الله نبیل از چهر‌ه‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان مدعی شد وقتی طالبان وارد کابل شده است، کشور هند روادید او و سایر مقام‌های دوست این کشور را لغو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،«رحمت‌الله نبیل»، از چهره‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان در مصاحبه با یک رسانه هندی ادعا کرد وقتی طالبان وارد کابل شد، کشور هند ویزای وی و سایر مقام‌های دوست این کشور را «لغو» کرده است.

رحمت‌الله نبیل در مصاحبه با رسانه «هندو» همچنین اظهار داشت: «به عنوان یکی از چهره‌های سیاسی دولت پیشین از کشور هند هرگز توقع چنین کاری را نداشتیم؛ حتی به افرادی که دوست هند بودند و گذرنامه سیاسی داشتند، اجازه ورود به هند داده نشد تا به دیدار خانواده خود بروند».دولت هند پس از روی کار آمدن دولت موقت طالبان اعلام کرد: «تمام روادیدهای صادر شده را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند و ویزای الکترونیکی اضطراری را به عنوان روند جایگزین برای شهروندان افغانستان اعلام کرد».

نبیل همچنین توصیه کرده است اکنون نیز با توجه به اینکه دهلی وارد تعامل با دولت موقت طالبان شده است همچنان باید کانال‌های خود را با رهبران پیشین افغانستان حفظ کند.

رحمت‌الله نبیل در دوران ریاست جمهوری کرزی و غنی با هند همکاری نزدیک داشت، وی نامزد ریاست جمهوری در آخرین دور انتخابات این کشور بود