بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز استان موتورخانه بخش‌های اداری، خانگی و تجاری را به صورت رایگان، بهینه سازی می‌کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرعامل شرکت گاز استان در پانزدهمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت گاز گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد موتورخانه و ۱۲۰۰ فضای آموزشی […]

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز استان موتورخانه بخش‌های اداری، خانگی و تجاری را به صورت رایگان، بهینه سازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرعامل شرکت گاز استان در پانزدهمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت گاز گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد موتورخانه و ۱۲۰۰ فضای آموزشی بهینه شده که این اقدام بطور میانگین منجر به کاهش ۳۲ درصدی مصرف گاز در این واحد‌ها نسبت به مدت مشابه قبل از بهینه سازی شده است.
عسگری افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی دیسپاچینگ شرکت ملی گاز، در صورت رعایت نشدن مصرف بهینه و برای پیشگیری از افت فشار و قطعی گاز بخش‌های خانگی در کشور در روز‌های سرد پیش رو ناگزیر به اعمال محدودیت مصرف در برخی از صنایع و صنوف شویم.
وی با تاکید بر اولویت استمرار جریان گاز برای بخش خانگی افزود: سازمان صمت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی، به منظور مدیریت مصرف انرژی، طرح‌های پیشنهادی برای کاهش مصرف گاز را ارائه کنند تا در صورت اعمال محدودیت مصرف، صنایع متحمل کمترین خسارت ممکن شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر ممنوعیت استفاده از گرماتاب در فضا‌های عمومی غیرسرپوشیده نظیر رستوران و باغ ویلا‌ها گفت: صنوف مختلف نیز به سهم خویش باید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.
عسگری خواستار تبدیل مصرف بهینه انرژی به یک فرهنگ عمومی بین اقشار جامعه شد و افزود: واحد‌های صنعتی بویژه صنایع عمده که مصرف گاز بالایی دارند با اورهال و تعمیرات سیستم‌های خود می‌توانند به میزان قابل توجهی مصرف گازشان در پیک زمستانی را کاهش دهند.