محفل انس با قرآن و آئین تکریم و تجلیل از فعاللن قرآنی استان کردستان با حضور مسئولان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محفل انس با قرآن و آیین تکریم فعالان قرآنی استان کردستان عصر امروز با حضور مسئولان، اساتید، مدرسان، مربیان و حافظان قرآنی در باشگاه فرهنگیان این شهر […]

محفل انس با قرآن و آئین تکریم و تجلیل از فعاللن قرآنی استان کردستان با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محفل انس با قرآن و آیین تکریم فعالان قرآنی استان کردستان عصر امروز با حضور مسئولان، اساتید، مدرسان، مربیان و حافظان قرآنی در باشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم با تبریک ایام به همه حضار اظهار داشت: کسب موفقیت برادران و خواهران کردستانی در عرصه قرآنی قابل تقدیر است.

وی آیه ۱۱۴ و ۱۱۵ سوره هود را امیدبخش‌ترین آیه قرآن خواند و گفت: خداوند در این آیه فرموده وَأَقِمِ الصَّلَاهَ طَرَفَیِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّیْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ ۚ ذَٰلِکَ ذِکْرَىٰ لِلذَّاکِرِینَ؛ و نماز را در دو طرف اول و آخر روز به پا دار و نیز در ساعات آغازین شب، که البته حسنات و نکوکاری‌ها، سیّئات و بدکاری‌ها را نابود می‌‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه گاهی اوقات خداوند متعال گناهان انسان‌ها را با حسنات می‌بخشد، تصریح کرد: حال که قرآن این‌گونه ما را مورد ببخش و رحمت خود قرار می‌دهد، در این‌ روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان متوجه اعمال و رفتارمان باشیم و از محضر قرآن بهره ببریم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه، کردستان در عرصه قرآنی؛ قرائت، تفسیر، ترتیل و حفظ افراد زبده و شایسته‌ای دارد افزود: وجود این عزیزان با این لحن زیبا و صاحب سبک افتخاری بسیار شایسته است که در استان‌های دیگر کشور این ظرفیت‌ها کمتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه اوقاف حمایت از فعالان قرآنی را بیشتر کند، عنوان کرد: کسانی که در محضر قرآن قرآن هستند این افتخار را با هیچ چیزی عوض نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ترویج فرهنگ قرآن در جامعه را ضروری دانست و ابراز داشت: امیدوارم در این شب‌های قدر بهترین‌ها برای همه مسلمانان رقم بخورد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان نیز در این مراسم با قدردانی از حضور همه فعالان قرآنی اظهار داشت: امیدواریم در طول سال چندین مراسم این‌گونه داشته باشیم و از حضور و تجربیات اساتید این عرصه بهره‌مند شویم.

استاد حسین عبدالملکی و سیدعباس حسینی در این مراسم به قرائت قرآن پرداختند.

در پایان این مراسم از طاهره موحد حافظ کل قرآن کریم و داور برجسته؛ کویستان صیدی نفر اول رشته تفسیر ۴۴مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم؛ ملا نجم‌الدین هاشمی و محمد گلباغی مدرس و مربی قرآن؛ اسماعیل تمهیدی حافظ قرآن، سید عباس حسینی و حسین عبدالملکی استاد و داور؛ توفیق مفاخری، فرخ پیرویسی، امین اسدی، فواد مولودی، جبار زندسلیمی، سیدپیمان احمدی، میلاد سنگین‌آبادی، فواد صمدی، فرزاد زندسلیمی، جمال کرمی، شهلا حسین‌پناهی، پرستو حسینی به عنوان فعالان قرآنی تجلیل شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان