دولت روسیه برای برگزاری نشست سه جانبه با نمایندگانی از آذربایجان و ارمنستان و تهیه پیش نویس پیمان صلح متعهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری تاس، دنیس گونچار رئیس بخش کشورهای مشترک المنافع در وزارت امور خارجه روسیه گفت که کشورش آماده ارائه هرگونه کمک برای تهیه پیش‌نویس پیمان صلح بین […]

دولت روسیه برای برگزاری نشست سه جانبه با نمایندگانی از آذربایجان و ارمنستان و تهیه پیش نویس پیمان صلح متعهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری تاس، دنیس گونچار رئیس بخش کشورهای مشترک المنافع در وزارت امور خارجه روسیه گفت که کشورش آماده ارائه هرگونه کمک برای تهیه پیش‌نویس پیمان صلح بین آذربایجان و ارمنستان است.

گونچار گفت: مسکو حاضر است با تعیین حدود مرزی بین ایروان و باکو و کمک به تهیه پیش نویس پیمان صلح برای کاهش تنش‌ها بین دو کشور میانجیگری کند. وی گفت که کشورش حاضر است میزبان اجلاس سه جانبه با حضور نمایندگانی از ارمنستان و آذربایجان باشد.

به گفته این دیپلمات روسی، دولت روسیه در حال ایجاد مقدمات برگزاری نشست های کارشناسی بین نمایندگان این کشورهاست.

گونچار افزود: تلاش‌های ما برای ایجاد یک فضای اعتماد بین ارمنستان و آذربایجان است که آغاز این روند در گفتگوی سه جانبه سوچی بود. وی متعهد شد برگزاری جلسات مربوطه را در موعد مقرر اعلام کند.

گونچار یادآور شد که در نشست ماه اکتبر شهر سوچی، رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بر پایبندی خود به توافقات سه جانبه در نوامبر ۲۰۲۰ و در ژانویه و نوامبر ۲۰۲۱ تاکید کردند.