معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: شیوه‌های کشت در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های تحت پوشش […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: شیوه‌های کشت در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با بیان اینکه تعداد شهرستان‌های تحت پوشش این طرح از ۷ شهرستان در سال اول به ۱۳ شهرستان در سال جاری که سومین سال اجرای طرح است رسیده گفت:شیوه‌های کشت در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و ما بدنبال پایداری تولید در گندم هستیم .

مدیر زراعت سازمان نیز اظهار داشت: برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱،۵۴ هزار هکتار جهت گندم،۲۰هزار هکتار جو،۵ هزار هکتار نخود،۵هزار هکتار عدس،۱۰ هزار هکتار کلزا،۵ هزار هکتار گیاهان علوفه‌ای،۲۰۰ هکتار کاملینا و یک هزار هکتار گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

سید احمدی افزود: در تامین کود مشکلی وجود ندارد همچنین ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هکتار جهت بیمه محصولات پیش بینی شده است

وی با بیان اینکه علاوه بر کود‌های پتاسه، اوره و فسفاته، کود بذر مال، کود اسید آمینه و کود ان. پ. کا نیز پیشنهاد داده شده تصریح نمود: ۱۳۲ دستگاه ادوات و ۱۵۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات نیز جهت اجرای طرح در سال جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد نیز اظهار داشت: در سال گذشته کشت روی پشته در مزارع آبی بدون محدودیت شوری و کف کاری در اراضی شور انجام شد که افزایش عملکرد را نشان داد که پیشنهاد می‌شود امسال نیز این رویه به کار گرفته شود

طبیب غفاری تاکید کرد: اولویت مدیریت مبارزه با بیماری، رصد و مبارزه با بیماری سپتیریوز می‌باشد