کشف ۹ باند و کاهش ۴۰ درصدی سرقت در یک‌ماهه اخیر فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۹ باند بزرگ سرقت کشف و تعداد دو هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای در این مقطع زمانی دستگیر شده‌اند؛ اظهار کرد: به‌واسطه اقدامات صورت‌گرفته در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو هستیم. به گزارش خبرنگار […]

کشف ۹ باند و کاهش ۴۰ درصدی سرقت در یک‌ماهه اخیر

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۹ باند بزرگ سرقت کشف و تعداد دو هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای در این مقطع زمانی دستگیر شده‌اند؛ اظهار کرد: به‌واسطه اقدامات صورت‌گرفته در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار حمید علینقیان‌پور  در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح محله محور پلیس اظهار کرد: در طول سال گذشته یک هزار و ۱۷۶ محله شناسنامه‌دار شده‌اند و در این محلات تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر از معتمدین و متنفذین با فراجا در راستای تأمین امنیت محلات همکاری دارند.

پاکسازی ۲۸۴ نقطه آلوده در سطح استان

فرمانده فراجا استان اصفهان اذعان کرد: ۲۸۴ نقطه آلوده در سطح استان که محل فروش و استعمال مواد مخدر، منازل سارقان و محل تجمع و تردد اراذل‌واوباش شناسایی و پاک‌سازی شد و ۵۷۸ نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر و یک هزار و ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی از برگزاری ۱۷۳ مورد کلاس آگاه‌سازی با هم‌اندیشی فرهنگیان و بازاریان و ورزشکاران خبر داد و گفت: با هم‌اندیشی سعی در اصلاح آن منطقه کردیم و اینکه ما رتبه بسیار بالایی را در کشف جرائم داریم این با همکاری مردم صورت‌گرفته است.

مقام ارشد فراجا در استان اصفهان افزود: برای کلاس های آموزشی سعی کردیم از افراد مجرب و تعدادی از پیش‌کسوتان که سال‌ها کار برخورد با جرائم را داشته‌اند استفاده کنیم.

برخورد با یک هزار و ۹۵۲ سایت مجرم در استان

علینقیان‌پور از رصد دقیق و برخورد با مصادیق مجازی در فضای مجازی یاد و اذعان کرد: در یک ماه گذشته یک هزار و ۹۵۲ مورد سایت مجرمانه فروش سلاح و مهمات، کلاهبرداری و… کشف، بسته و با گردانندگان آنها برخورد شده است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به رصد دقیق و مجدانه ۸۴۴ تخلف در فضای مجازی کشف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند .

وی با بیان اینکه کارشناسان ما در فضای مجازی از هفت صبح تا پاسی از شب یکسره در فضای مجازی به دنبال ایجاد امنیت هستند تصریح کرد: با مسدودسازی لینک‌های کلاهبرداری و دستگیری مجرمین سه میلیارد تومان به مال‌باختگان عودت شد.

علینقیان‌پور از ارائه هشت هزار و ۳۵۱ مورد مشاوره در زمینه فعالیت‌ها، خدمات و مشکلات موجود در فضای مجازی به عموم مردم خبر داد و اضافه کرد: ۱۷۳ کلاس آگاه‌سازی توسط کارشناسان فراجا برای اهالی محلات و اقشار مختلف و همچنین ۵۷ دوره آموزشی برای اقشار و اصناف مختلف برگزار شده است.

فرمانده فراجا استان اصفهان اظهار کرد: پلیس فتای استان با کادری مجرب جزو برترین‌ها در کشور هستند و در برخورد با مجرمان صاحب‌سبک هستند.

سردار علینقیان‌پور  با بیان اینکه ۹ باند بزرگ سرقت کشف و تعداد دو هزار و ۱۷۵ نفر سارق حرفه‌ای در این مقطع زمانی دستگیر شده‌اند اظهار کرد: به‌واسطه اقدامات صورت‌گرفته در این مدت با کاهش ۴۰ درصدی سرقت روبرو هستیم.

وی تأکید کرد: به سمتی می‌رویم که سرقت وجود نداشته باشد و گسل‌های اجتماعی خاصی که هست مرتفع شود و لحظه‌ای که اموال دزدیده شده فرد به وی تحویل می‌شود برای ما بسیار لذت‌بخش است.

بیشترین تصادفات مربوط به ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است

سردار علینقیان‌پور با اشاره به تغییرات جدیدی که به‌صورت رسمی در پلیس راهور صورت‌گرفته اذعان کرد: روح تازه‌ای به این جایگاه بخشیده شده و آمار ما به لحاظ جرحی و فوتی بنشان دهنده مهار این معضل است و چون ما در شاهراه کشور قرار گرفته‌ایم و به دلیل جاذبه‌های گردشگری که وجود دارد این خطرات جاده‌ای را بیشتر کرده و در جمع‌بندی که انجام دادیم فهمیدیم بیشترین تصادفات مربوط به ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است که وجود کارخانجات و صنایع هم هست و مشکلات خاصی را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در این ۳۰ کیلومتری برنامه خاصی داریم و تمام مأموران را موظف کردیم که هرگونه تخلف از رانندگان موتورسیکلت و اتومبیل‌ها را حتماً با آن‌ها برخورد شود و ظرف ۱۰ روز گذشته اقدامات بسیار خوبی در جهت کاهش تصادفات انجام دادیم.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: شناسایی نقاط حادثه را نیز همراه با آموزش همگانی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی داشتیم و همیاران پلیس همکاری خیلی خوبی در این زمینه داشتند.

سردار علینقیان‌پور در ادامه به اقدامات انجام شده در پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در بخش پلیس مبارزه با مواد مخدر در آبان‌ماه امسال دو تن مواد مخدر کشف شده و این کشف نشان‌دهنده این است که هم‌وطنان ما باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: ما در کنار اقدامات سلبی آموزش‌های بسیاری در مدارس و مساجد و شوراهای محل داشتیم؛ ولی بخش گسترده‌ای از مردم از آموزش‌های ما دور هستند و دردسترس‌بودن مواد و تبلیغاتی که می‌کنند و جود مواد صنعتی که شناختی نسبت به آن‌ها ندارند نیز بسیار مهم است و باید آگاه‌سازی صورت بگیرد و ظرف آبان‌ماه امسال ۵۷ دوره آموزشی برای مردم داشتیم.

  • افزایش صددرصدی برخورد مبارزه با جرایم اقتصادی با مجرمین

وی ادامه داد: در پلیس اطلاعات استان علاوه بر کشف قابل‌توجهی سلاح و دستگیری قاچاقچیان بیش از سه هزار و ۴۵۰ بازدید از اصناف داشتند و سه هزار تعهد گرفته شده و ششصد و ۱۳ مورد از اصناف پلمب شدند؛ در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی ۲۹۲ مورد برخورد داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش صددرصدی داشته است.

فرمانده فراجا استان اصفهان عنوان کرد: پلیس اجتماعی ما نیز در واحد اشراف رتبه برتر را کسب کردند.

*کارکنان پلیس مأموریت‌های عدیده‌ای دارند

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی نیز با بیان اینکه کارکنان ما مأموریت‌های عدیده‌ای دارند و با اقشار مختلف مردم به طور مستقیم ارتباط دارند اظهار کرد: در قرآن آیات متعددی در مورد نیروهای مسلح و مردم‌داری آن‌ها داریم و ما امسال دو مرحله مسابقه برای کارکنان و نیروهای وظیفه برگزار کردیم که در سطح شهرستانی دو هزار نفر شرکت کردند و از آن‌ها سیصد نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و از آن‌ها ده نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اصفهان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات ویژه خانواده‌ها و کارکنان زن خبر داد و گفت: ۹۰۰ نفر از کارکنان زن در این مسابقات شرکت کردند و ۳۰ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند و در بین چهار نیروی مسلح نیروی انتظامی کشور رتبه دوم را کسب کردیم و در بین استان‌ها رتبه برتر را کسب کردیم.

وی ادامه داد:مباحث معنوی دیگر مانند برگزاری برنامه‌های متنوع مذهبی داریم و یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که هم بعد اعتقادی و هم بعد سیاسی را در نظر می‌گیریم و ما باید به‌دوراز عضویت در احزاب سیاسی باشیم؛ ولی باید شناخت کافی نسبت به این احزاب داشته باشیم به همین جهت دوره‌های هدایت و تبیین سیاسی در همهٔ یگان‌ها برگزار می‌کنیم و از آموزش‌های هادیان سیاسی کشوری بهره‌مند می‌شویم.

ایروانی افزود: برای خانواده‌های کارکنان و بازنشستگان نیز دوره‌های مختلف. اخلاقی و فرهنگی به‌صورت اخلاقی برگزار می‌کنیم و همچنین اردوهای یک‌روزه و نیم‌روزه نیز برگزار می‌کنیم.