وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه […]

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ۳۰ بهمن ماه از گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

وی در توئیتی در این باره نوشت: امشب در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد.

گفتنی است امیرعبداللهیان اخیرا با وزرای خارجه عراق و عمان درباره آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کرد.

شایان ذکر است، وزیر امور خارجه ۲۹ دی ماه نیز با بورل تلفنی کفت‌وگو کرده بود وی در این گفت‌وگوی تلفنی تروریستی خواندن سپاه را شلیک به پای خود اروپا خوانده و به پارلمان اروپایی هشدار داده بود که به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشد و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کند و گفت: پاسخ و واکنش ایران متقابل خواهد بود.