خطیب نمازجمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست با کسانی که به ملت خیانت کرده و آب به آسیاب دشمن ریختند، به‌نحوی برخورد کند که آیندگان هوس اغتشاش نکنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران […]

خطیب نمازجمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست با کسانی که به ملت خیانت کرده و آب به آسیاب دشمن ریختند، به‌نحوی برخورد کند که آیندگان هوس اغتشاش نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مولا علی (ع) در نهج‌البلاغه همه را به تقوای الهی دعوت کرده‌اند و می‌فرمایند اینکه فراوان خدا را به نعمت‌هایش شکر بگوییم بسیار مهم است. نعمت هستی، سلامتی، نعمت نظام اسلامی و دیگر نعمت‌های خداوند را باید دید و شکر آنها را به‌جا آورد.

خطیب جمعه تهران افزود: خداوند ۱۳۲ نام در قرآن دارد و صفات فعل و صفات ذات در این‌باره است اما یکی از اسامی خداوند، مهر است؛ غیر از بسم الله الرحمن الرحیم که ۱۱۴ بار در قرآن گفته شده، صفات الرحمان، الرحیم، غفور، غفار، غافر، خیرالغافرین، الوهاب، الودود، قابل التوب و دیگر نام‌های مهر خداوند در قرآن بیان شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: رحمت خداوند از غضبش بیشتر است ولی نباید یکجانبه‌نگر بود. برخی صفات خداوند هم مظهر خشم و انتقام است؛ شدید العقاب، شدید العذاب، صریح العقاب، قهار و برخی صفت‌های مشابه درباره خشم خداوند در قرآن بیان شده‌اند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: خدایی که باورش داریم هر دو صفت رحمت و عذاب را دارد. در حدیثی از پیامبر(ص) نیز تأکید شده است که ما نیز اخلاق خدا را داشته باشیم. به عبارتی باید در برابر کافران شدید و سخت بود. پیامبراکرم(ص) هم همین صفت را داشت که در برابر برخی از کفار رحمت داشت و نسبت به برخی دستور مرگ آنها را صادر کرد؛ علی (ع) هم چنین بود.

خطیب جمعه تهران گفت: در همه اغتشاشات، آنهایی که فریب خوردند و دچار هیجان شدند آزاد می‌شوند و مورد رحمت قرار می‌گیرند اما آنهایی که پول می‌دهند تا شعارنویسی کنند و سردسته اغتشاشگران هستند و پول می‌دهند که مردم آشوب کنند، باید با آنها به مصداق أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رفتار شود.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: آنهایی که به ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند، قوه قضاییه قضاییه باید با آنها به‌گونه‌ای برخورد کند که بعد از آنها و آیندگان دیگر هوس اغتشاش نکنند.

همه خواب‌های دشمنان در فتنه‌های انقلاب آشفته شد

عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه دوم نمازجمعه این هفته پایتخت با تجلیل از شهدای مدافع امنیت به سخنان وزیر کشور در اعلام پایان اغتشاشات اشاره کرد و گفت: اغتشاشات فتنه ۷۸، اغتشاشات فتنه ۸۸، اغتشاشات فتنه ۹۸ و مسائل مربوط به بنزین و اغتشاشات ۱۴۰۱، خواب‌های بود که دشمنان علیه ملت بزرگ دیده بودند، ولی همه این خواب‌ها آشفته شد و به هیچ یک به اهداف خود نرسیدند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: همانطور که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فرموند، دست دیگری پشت و پناه این انقلاب است و هر موقع آتشی را دشمنان روشن کردند، خداوند آن آتش را با عنایت خود خاموش کرد.

وی درباره اینکه تا چه زمانی این شیطنت‌های دشمنان ادامه دارد، گفت: تا وقتی که پای دین ایستاده‌ایم و پرچم ما پرچم الله و الله اکبر است، این شیطنت‌ها ادامه دارد. در قرآن نیز تأکید شده تا زمانی که شما از دین خود دست بردارید، این شرارت‌ها ادامه دارد اما ما هیچ‌گاه از دین خود دست برنخواهیم داشت.

آیت‌الله خاتمی درباره اینکه آینده انقلاب اسلامی با توجه به این شرارت‌ها به کجا خواهید رسید،‌ تصریح کرد: به زبان قرآن می‌گویم که این انقلاب استمرار دارد؛ البته آنها براساس گفته قرآن مدام شیطنت می‌کنند تا دین را از بین ببرند اما این استمرار از زمان پیامبر اکرم (ص) شروع شده و تا قیامت ادامه دارد. خداوند متعال هم می‌خواهد دین و مکتب بماند، چرا که این اراده خداوند است که اسلام ناب محمدی (ص) جهانگیر شود.

قوی شدن و ایستادگی راه مقابله با توطئه‌هاست

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حضرت مهدی (عج) ظهور خواهد کرد، گفت: روزی که بشر عصاره شر گردد، مهدی موعود ظهور خواهد کرد و از یُمن وجود او، آینده این انقلاب روشن‌تر از گذشته می‌شود؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده انقلاب روشن‌تر از گذشته است و آنچه می‌ماند، پرچم الله است.

وی درباره راه خروج از این توطه‌ها اظهار داشت: در قرآن تأکید شده است که مومنان همیشه باید در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و مسائل نظامی آماده باشند. دیگر اینکه اگر مومنان دو عنصر داشته باشند، توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود؛ یکی صبر، مقاومت و تقوا و عدم خستگی است که ملت ایران نه تنها خسته نشده بلکه خستگی را هم خسته کرده‌ است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: قوی شدن نیز مورد دیگر است که البته طبق گفته رهبر معظم انقلاب، قوی شده‌ایم و این مسیر را ادامه خواهیم داد؛ چرا که استراتژی نظام ایران اسلامی بازدارندگی و دفاع است و به هیچ کشوری در این ۴۳ سال تعرض نکرده‌ایم.

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش با تشبیه رخدادهای یک ماه گذشته کشور به جنگ احزاب در زمان پیامبر اکرم (ص) گفت: در جنگ احزاب کفار قریش و هم‌پیمانان آنها در این فکر بودند که نظام اسلامی را نابود کنند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم‌های مرتجع، منافقان و آدم‌کش‌ها نیز در حوادث یک ماه اخیر کشور برای سرنگونی نظام اسلامی متحد شده بودند و به بچه‌های فریب خورده گفته بودند که یک هفته در خیابان باشید، نظام سقوط خواهد کرد.

وی افزود: در رسانه‌های بیگانه هر روز به نحوی وانمود می‌کردند که نظام افتاده است ولی به فضل خداوند به مانند جنگ احزاب که نظام نبوی رو به رشد بود، نظام اسلامی ما نیز رو به پیشرفت است؛ البته وضعیت افتضاح آمریکا را دنیا به خوبی می‌داند و در این یک ماه اخیر نیز همه امکانات خود را در اختیار اغتشاشگران قرار داد.

آیت الله خاتمی یادآور شد: در این ایام شاهد شهادت عزیزانمان بودیم که البته این عزیزان نباخته‌اند بلکه برده‌اند؛ چرا که نشان دادند باغ شهادت همچنان با نشاط است و خون آنهایی که در راه خدا کشته شدند، از بین رفتنی نیست.

پای علم انقلاب تا آخرین قطره خونمان ایستاده‌ایم

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شهادت مظلومانه نیروهای بسیجی و نظامی و انتظامی در این ایام توسط عمال آمریکا، گفت: آنها به وعده خود عمل کردند و از همین‌جا به دشمنان نظام پیغام می‌دهیم که پای علم این انقلاب تا آخرین قطره خونمان ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان در حوادث اخیر ۴ محور را دنبال می‌کردند، گفت: در حوادث اخیر، شاهد اقدامات منافقان امروزی در قرآن سوزی،‌ مسجد سوزی، برداشتن حجاب از سر زنان و دختران و مأموران امنیت را زیر تیغ قرار دادن به شیوه اقدامات وحشیانه منافقان در اوایل انقلاب بودیم.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: نشان دادن شرایط ناامن در کشور توسط رسانه‌های ضد انقلاب و بی اعتماد کردن مردم به مسئولان و کشته‌سازی چهار خطی بوده که توسط منافقان در اغتشاشات اخیر دنبال شد و آنها حتی افرادی که خودکشی کرده بودند یا مریض بودند و فوت کرده و اقوامشان به این موضوع اذعان داشتند را هم به دروغ مدعی می‌شدند که در اغتشاشات کشته شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همه نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم در فتنه به چراغ ولایت بنگرند و جوانان عزیز ببینید که ولایت در کجا ایستاده است، آنها هم در همان‌جا بایستند.