استفاده از تکنولوژی پوشش‌های مشبک بتنی محافظ خاک در اصفهان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب پس از بارندگی‌ها سازه‌های مشبک بتنی محافظ خاک جایگزین گوم بتنی یا سفالی می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

استفاده از تکنولوژی پوشش‌های مشبک بتنی محافظ خاک در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب پس از بارندگی‌ها سازه‌های مشبک بتنی محافظ خاک جایگزین گوم بتنی یا سفالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید عرفان‌منش با اعلام این خبر گفت: یکی از مزایای استفاده از پوشش‌های مشبک بتنی بهره‌گیری از شیب‌های تند اطراف اتوبان‌ها، امکان استقرار گیاه، صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب پس از بارندگی‌ها است.
او افزود: از دیگر دلایل این جایگزینی می‌توان به قیمت کمتر نسبت به موارد مشابه، کارایی بیشتر و ایجاد زیبایی بصری نام برد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته برای استقرار گیاه در شیب از دیواره‌های مالون یا گوم بتنی یا سفالی استفاده می‌شد که زیبایی بصری نداشت و برای ساخت و جابه‌جایی آن انرژی زیادی صرف می‌شد، بر این اساس سازه‌های بتنی جایگزین این سازه‌ها شد.
او تصریح کرد: ابعاد حفره‌های استفاده شده در این پروژه ۴۰ در ۴۰ سانتی متر و قابل تغییر است و به دلیل اینکه داخل حفره‌ها سطح زیرین ندارد با افزایش ابعاد حفره‌ها، امکان کاشت درخت و درختچه در آن وجود دارد.
عرفان‌منش با اعلام اینکه در حال حاضر اجرای سازه‌های مشبک بتنی محافظ خاک در دو فضای دو هزار متری در مناطق ورودی سپاهان‌شهر و بزرگراه چمران آغاز شده است، گفت: از دیگر مزیت‌های سازه‌های مشبک بتنی سرعت بیشتر در اجرای عملیات و کاهش تخریب خاک، قابلیت کاشت درخت و درختچه و آبیاری با سیستم قطره‌ای است.