فضای کودک‌محور در مساجد اصفهان ایجاد شود عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک و فقدان فضای کودک محور در مساجد گفت: در مساجد، فضای مورد نیاز برای حضور با نشاط کودکان در کنار مادران وجود ندارد این در حالی است که حضور در مساجد […]

فضای کودک‌محور در مساجد اصفهان ایجاد شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک و فقدان فضای کودک محور در مساجد گفت: در مساجد، فضای مورد نیاز برای حضور با نشاط کودکان در کنار مادران وجود ندارد این در حالی است که حضور در مساجد می‌تواند کمک بسیار زیادی به تربیت دینی و مذهبی کودکان کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان در نطق میان دستور شصت و هفتمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: امسال در حالی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردیم که عده‌ای از مادران و خواهران و دختران این سرزمین در خون خود غلتیده و گروهی در غم از دست دادن عزیزانشان دغدار هستند. چند ماهی است که دشمنان قسم خورده این سرزمین در جنگ ترکیبی تمام عیار در مقابل مردم ایران ایستاده و از همه ابزارهای در اختیارشان به خوبی استفاده کردند.

وی افزود: نکته مهم در این برنامه ریزی این بود که حرکت را با شعار زن زندگی آزادی آغاز کردند اما در ادامه ماهیت ضد شعاری خود را نشان دادند و تا جایی که در هفته‌های گذشته فراخوان‌های متعدد آن‌ها با هوشیاری دانشجویان شکست خورد. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در هیاهوی این زمان در خصوص زنان و آزادی آن‌ها، جهان غرب با همه ولنگاری، بخوانید آزادی‌های دروغین، به شکست سیاست‌های خود پی برده است. به عنوان مثال در تیرماه امسال دیوان عالی ایالات متحده آمریکا پس از پنجاه سال قانونی بودن حق سقط جنین را رقم زد این در حالی است که زن در جمهوری اسلامی با قوت زنانه خود که خداوند در وجود او به ودیعه گذاشته است، همراه با ایمان عمیق و عفت و پاک دامنی در جامعه ایرانی و در دنیا نقش‌های علمی و سیاسی و اجتماعی بی بدیلی آفریده است. همان گونه که مراد و الگوی آن یعنی حضرت صدیقه طاهره (س) این نقش‌ها را در همه ابعاد به خوبی ایفا کرده و راه را در طول عمر کوتاه خود به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال حرکت سیاسی ایشان در زمان پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به صورت خاص نمایان است. ایشان به صورت خصوصی شبانه به درب خانه اهالی مدینه رفته و شرایط را تبیین می‌کردند و اوج آن خطبه فدکیه حضرت در دفاع از جبهه حق و حریم ولایت بود. ایشان در عین حال فرزندانی بی نظیر تربیت کردند و پر واضح است این الگو در همه زمان‌ها قابل استفاده بوده و هست. 

کلاهدوزان تصریح کرد: وظیفه دختران و زنان مسلمان امروز این است که با الگوگیری مناسب و همه جانبه از آن حضرت الگوی سوم زن را به تعبیر رهبر انقلاب به دنیای امروز معرفی کنند. وظیفه دستگاه‌های اجرایی و مسئول این است که با همراهی و مساعدت زیرساخت‌های لازم برای حضور عفیفانه زنان و دختران را به درستی فراهم آورند. در همین راستا چند مورد از درخواست‌های بانوانی که به اینجانب منعکس شده است را به مدیریت شهری عرض می‌کنم.

وی افزود: اولین نکته در این باب وجود باغ‌های بانوان در شهر است که علاوه بر اینکه ظرفیت مناسبی در شهر است، نیاز توسعه از نظر کمی و کیفی و به روز رسانی دارد. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در زمره شهرهای دوستدار کودک قرار گرفته است، موضوعی که از طرف مادران منعکس شده این است که در مساجد، فضای مورد نیاز برای حضور با نشاط کودکان در کنار مادران وجود ندارد این در حالی است که حضور در مساجد می‌تواند کمک بسیار زیادی به تربیت دینی و مذهبی کودکان کند. فقدان فضای کودک محور در مساجد خطر خدشه در سلامت معنوی آن‌ها را دارد و انتظار می‌رود در مدیریت شهری با همکاری مساجد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد. 

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: این هفته را به همه پژوهش‌گران و فناوران ایران که تعهد انسانی و اسلامی را در هم آمیخته و در راستای اعتلای ایران قدم برمی‌دارند تبریک می‌گویم و امیدواریم این پژوهش‌ها در حل مسائل اصلی کشور اثر گذار باشد. همان طور که در بازدید دیروز از نمایشگاه بین المللی ایران ساخت مشاهده کردم که بسیاری از جوانان با شرکت در این نمایشگاه حس غرور ملی را در بازدیدگنندگان زنده کرده و امید به آینده کشور را پرفروغ می‌کند.