آتش‌سوزی جنگل‌های فارس د ر شش ماه نخست امسال ۹۷ د رصد کاهش داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش‌سوزی‌ها با ۹۷ درصد کاهش در مساحتی به وسعت هزار و ۷۰ هکتار و با ۹۶ د رصد کاهش […]

آتش‌سوزی جنگل‌های فارس د ر شش ماه نخست امسال ۹۷ د رصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش‌سوزی‌ها با ۹۷ درصد کاهش در مساحتی به وسعت هزار و ۷۰ هکتار و با ۹۶ د رصد کاهش در تعد اد آتش‌سوزی به ۴۰ فقره رسیده است.

منصور رضایی افزود: این ۴۰ فقره آتش‌سوزی د ر شهرستان‌های ارسنجان، فیروزآباد، شیراز، خفر، کوار، قیروکارزین و پاسارگاد رخ داد؛ شهرستان‌هایی که هم گرد شگران د ر مراتع، د شت‌ها و جنگل‌های آن حضور می‌یابند و هم مراتع آن از نظر گرما مستعد پذیرش آتش هستند.
وی در خصوص علت کاهش آتش‌سوزی‌ها نیز گفت: رصد و هم پایش مناطق بحرانی استان، افزایش قرقبان‌ها و نیرو‌های واکنش سریع، آموزش نیرو‌های داوطلب و ارائه تجهیزاتی از قبیل کفش، لباس ضد حریق، آتش‌خاموش‌کن و د مند ه در کاهش آتش سوزی‌ها نقش داشته است.
به گفته وی رطوبتی که امسال د ر عرصه‌ها و جنگل‌های فارس به د نبال باران‌های غیرموسمی رخ د اد نیز موجب کاهش میزان خشکی گیاهان کم و درنتیجه آتش‌سوزی‌ها شد.