برگزاری جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت ششمین جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت به ریاست معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان کردستان در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی مهرابی، معاون پیشگیری […]

برگزاری جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت


ششمین جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت به ریاست معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان کردستان در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی مهرابی، معاون پیشگیری از جرم دادستان مرکز استان، در این جلسه اظهار کرد: سرقت یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در جوامع انسانی بوده که دو عامل مهم بیکاری و اعتیاد در وقوع سرقت‌ها بیشترین نقش و تاثیرگذاری را داراست.
مهرابی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از سرقت، نیاز به اتخاذ اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه بخصوص برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اصناف و بازاریان داریم.
وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی عموم مردم در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: ارسال پیامک‌های پیشگیرانه و هشدار آمیز، اطلاع‎‌رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در فضای مجازی و … جهت پیشگیری و مقابله با سرقت، می‌تواند تا حد زیادی از این معضل اجتماعی کم کند.
مهرابی گفت: یکی ازمؤلفه‌های اساسی تأمین امنیت پایدار، مشارکت مردم و شهروندان و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و انتظامی است.
وی همچنین بر اهتمام جدی مدیران دستگاه‌های اجرائی استان در بحث ایمن‌سازی و حفظ و حراست از ابنیه و تجهیزات ساختمانی مجموعه‌های تحت مدیریت خود، جهت پیشگیری از سرقت از اماکن دولتی، تأکید نمود.
در ادامه حاضرین در جلسه به بیان گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری و مقابله با سرقت در ۶ ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی