به گزارشپایگاه‌خبری شهیدیاران ،جامعه پرستاری به عنوان بخش قابل توجه و کثیر نظام سلامت نقش مهمی در تامین سلامت جامعه به ویژه بیماران بستری در مراکز درمانی دارد. این نیروها در طول رویدادهای مختلف همچون دفاع مقدس و شیوع بیماری دهشتناک کرونا حماسه‌های زیبایی آفریده و خدمات ارزشمندی ارائه داده‌ اند. همان روزهای کرونایی که […]

به گزارشپایگاه‌خبری شهیدیاران ،جامعه پرستاری به عنوان بخش قابل توجه و کثیر نظام سلامت نقش مهمی در تامین سلامت جامعه به ویژه بیماران بستری در مراکز درمانی دارد. این نیروها در طول رویدادهای مختلف همچون دفاع مقدس و شیوع بیماری دهشتناک کرونا حماسه‌های زیبایی آفریده و خدمات ارزشمندی ارائه داده‌ اند.

همان روزهای کرونایی که بیماری جامعه را در برگرفته و بیماران بسیار زیادی روانه مراکز درمانی بودند، این عزیزان با از خود گذشتگی و فداکاری قابل تحسین تا پای جان از بیماران مواظبت کرده و روند درمان آنان را به شکل دقیق پیگیری کردند. پرستاران تنها گروهی هستند که در بخش بالین طی ۲۴ ساعت، ۱۶ ساعت به صورت مستقل از بیمار مراقبت می‌کنند.

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی کردن خواسته‌های جامعه پرستاری،ادامه داد:رئیس جمهور نیز طی این دوران ۲۲ بار دستور در خصوص مسائل پرستاران از جمله تعرفه گذاری خدمات پرستاری صادر کرده است.همچنین وی از سلیقه‌ای عمل کردن برخی مدیران حوزه سلامت در اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انتقاد داریم.

در دوره پنجم فعالیت سازمان نظام پرستاری اولین کار انحلال سیستم قاصدک بود که مربوط به پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران بود. رسیدن پرداخت معوقات از حدود ۲ سال به ۴-۵ ماه، اعطای امتیازات فصل دهم، اعطای فوق العاده ویژه، دریافت مجوز استخدامی ۵۲ هزار نیروی سلامت که ۴۵ درصد این تعداد مربوط به جامعه پرستاری بوده است، از جمله اقدامات این سازمان در دوره فعالیت دوره پنجم بوده است.

نوشتن دستورالعمل‌ها و آیین نامه اجرای و ثبت خدمات پرستاری در اچ آی اس، نوشتن دستورالعمل باز توزیع ….صورت گرفته است. انصافا رهبر معظم انقلاب،رئیس جمهور،مجلس و سایر دستگاهها پیگیری لازم در خصوص اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام داده اند.ردیف ویژه برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در نظر گرفته شده است؛ البته برخی دانشگاهها در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خوب عمل نکرده و سلیقه‌ای عمل می‌کنند.