پذیرش ۲۰۶ هزار مسافر در فضاهای اسکان آموزشی اصفهان رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۲۰۶ هزار مسافر نوروزی در فضاهای اسکان آموزش‌وپرورش استان تا پنجم فروردین‌ماه خبر داد.‌ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی منتجب، با اشاره به تأمین فضای اسکان بیش از ۳۶ […]

پذیرش ۲۰۶ هزار مسافر در فضاهای اسکان آموزشی اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۲۰۶ هزار مسافر نوروزی در فضاهای اسکان آموزش‌وپرورش استان تا پنجم فروردین‌ماه خبر داد.‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی منتجب، با اشاره به تأمین فضای اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در روز گذشته، اظهار کرد: مجموعه آموزش‌وپرورش استان اصفهان تا این لحظه میزبانی بیش از ۲۰۶ هزار نفر از میهمانان نوروزی بوده است.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۱۷۰ هزار مسافر نوروزی در فضاهای پیش‌بینی شده آموزش‌وپرورش مستقر شده‌اند، افزود: از آغاز فرایند اسکان میهمانان نوروزی تلاش شد تا دغدغه اسکان برای میهمانان نوروزی استان به حداقل برسد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: در این راستا در روز دوم فروردین‌ماه با بیشترین پیک مسافر روبه‌رو شدیم و افتخار میزبانی از ۳۹ هزار مسافر را برعهده داشتیم و در روز سوم فروردین میزبان ۳۸ و چهارم فروردین میزبان ۳۶ هزار مسافر نوروزی بودیم.

وی تأکید کرد: تلاش شبانه‌روزی برای اسکان مسافران نوروزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان بوده است و با توجه به استقبال مسافران از شهر اصفهان در تعطیلات نوروز فضای تخصیص داده شده برای اسکان را متناسب با بیش از دو هزار نفر افزایش داده‌ایم.

منتجب ادامه داد: سال گذشته در پیک سفرهای نوروزی ۵۵۰۰ اسکان در ۳۴۰ مدرسه داشتیم و امسال هفت هزار کلاس در ۶۰۰ مدرسه برای اسکان در نظر گرفته شده و ۱۵۰۰ فضا به ظرفیت اسکان نوروزی استان اضافه شد که اکنون این ظرفیت به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت ویژه نوروز امسال با توجه به تقارن آن با ماه مبارک رمضان، گفت: بستر لازم برای طبخ غذای میهمانان در عین حفظ حرمت ماه مبارک فراهم شده و هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با اداره اماکن نیز انجام شده است.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، ارائه آموزش‌های ایمنی، آتش‌نشانی و بهداشتی به سرایداران و نیروهای خدماتی شاغل در مراکز اسکان را از دیگر برنامه‌های انجام شده در زمینه اسکان دانست و اظهار کرد: از اواخر سال گذشته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل نیز توصیه‌های لازم را به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق را ابلاغ کردند و زمینه برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی تا پایان ایام نوروز فراهم است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر تیم‌های بازرسی در طول تعطیلات نوروزی، افزود: بازرسان ویژه‌ای نیز در ستادهای اسکان مستقر شده‌اند تا سرکشی‌های لازم انجام شده و مشکلات احتمالی رفع شود، همچنین بروشورهایی برای اطلاع‌رسانی درباره مراکز رفاهی، اردوگاه باغ ابریشم، کمبود آب، مصرف صحیح گاز و رعایت الگوی مصرف آماده شده که با ورود به مراکز اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.