سخنگوی وزارت امور خارجه در چهلمین سال جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا گفت: بنیاد رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز است که همواره تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی روز جمعه در پست اینستاگرام خود به مناسبت چهلمین […]

سخنگوی وزارت امور خارجه در چهلمین سال جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا گفت: بنیاد رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز است که همواره تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی روز جمعه در پست اینستاگرام خود به مناسبت چهلمین سال جنایات رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا نوشت: امروز ۱۶ سپتامبر، چهل سال از آغاز جنایات سه روزه قتل عام فجیع و غیرقابل تصور آوارگان فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در جنوب بیروت به دست رژیم خونریز صهیونیستی و همدستانش می‌گذرد. این نه اولین جنایت این رژیم جعلی بود و نه آخرینش است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: بنیاد رژیم آپارتاید صهیونیستی بر تجاوز، جنایت و نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر بنا شده و همواره تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در جریان جنایت رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا، شمار زیادی از ساکنان آنها؛ اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

در آن زمان شمار شهدای این جنایت ۳۵۰۰ تا پنج هزار نفر از مجموع ۲۰ هزار ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا اعلام شد.

این جنایت پس از آن آغاز شد که ارتش صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ وقت این رژیم و رافائل ایتان این دو اردوگاه را به محاصره خود درآورد و به دور از چشم رسانه‌های گروهی با استفاده از سلاح‌های سرد و غیره ساکنان این اردوگاه را به خاک و خون کشیدند.