شهردار زاهدان گفت: در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۷۳دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتشنشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از محمدامیر براهویی روز سه شنبه در گفت‌وگو با […]

شهردار زاهدان گفت: در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۷۳دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتشنشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از محمدامیر براهویی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درپی حوادث اخیر توسط عده‌ای اغتشاشگر ۲۸دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آتش گرفته و به طورکامل از رده خارج شدند و ۴۵ دستگاه دیگر نیز خسارت جدی دیده و تجهیزات آنها به سرقت رفته است.
وی افزود: ماشین آلات فوق با پرداخت عوارضی که شهروندان انجام داده بودند خریداری شده بود بنابراین این آسیب ابتدا به مردم رسیده و این اقدام نشان داد صف اغتشاشگران از مردم جدا است.

شهردار زاهدان ادامه داد: سه ساختمان ایستگاه آتش نشانی، کارگاه عمرانی و سازمان مدیریت خدمات شهری نیز توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شد و آسیب جدی دیدند.

وی تصریح کرد: سرقت امکانات و تجهیزات و به آتش کشیدن ماشین‌های آتشنشانی، ماشین‌های خدمات شهری و حمل زباله و خاورها مشکلاتی را در حوزه امدادرسانی و جمع آوری زباله‌ها ایجاد کرده است.

براهویی اظهارداشت: متاسفانه تجهیزات پارک ها یا به سرقت رفته و یا توسط اغتشاشگران به طور کلی از بین رفته که این امر مشکلاتی را در زمینه فضای سبز شهری ایجاد کرده است.

وی افزود: اغتشاشگران به یک کارگاه عمرانی و انبار متعلق به شهرداری حمله ور شدند و بسیاری از تجهیزات این انبار ها را یا به سرقت برده و یا به طور کلی نابود و به آتش کشیدند.

شهردار زاهدان با بیان اینکه مخلان نظم و امنیت به سه ایستگاه آتشنشانی حمله ور شدند و بسیاری از تجهیزات این ایستگاه‌ها را به سرقت بردند گفت: تعدادی از کارمندان آتشنشانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بسیاری از ماشین آلات نیز توسط اغتشاشگران طعمه حریق شد.