امام جمعه سنندج به خون ریختن روحانیون جهادگر و بی‌گناه مشهد مقدس را واکنش نشان داد و گفت: این جنایت بزرگ را به‌شدت محکوم می‌کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع سنندج اقامه شد، ضمن تبریک سال نو و […]

امام جمعه سنندج به خون ریختن روحانیون جهادگر و بی‌گناه مشهد مقدس را واکنش نشان داد و گفت: این جنایت بزرگ را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه که در مسجد جامع سنندج اقامه شد، ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور و راز و نیاز همه نمازگزاران با خدای متعال در این دانشگاه و مرکزدر این آئین معنوی مبارک و مایه امید و خوشحالی است.
وی با بیان اینکه درِ مساجد به روی همه بندگان خدا باز است،گفت: رمضان ماه خیر، برکت و نزول قرآن بوده و همه مسلمانان می‌توانند از برکات این ماه پرفضیلت بهره‌مند شوند.
امام‌جمعه سنندج با انتقاد شدید از به شهادت رساندن از روحانیون جهادگر مشهد مقدس تصریح کرد: تا کی جامعه بشریت به خود نیایند و خون مسلمانان به ناحق و با زبان روزه در زیارتگاه و حرم مطهر رضوی ریخته شود؟

وی با بیان اینکه کسانی که مسلمانان را تهدید کنند چه برسد عمداخون آنان را بریزند، مورد غضب و نفرین پروردگارقرار گرفته و جایشان جهنم و سخت‌ترین عذاب در انتظار آنان است، عنوان کرد:هتک حرمت به حرم مبارک رضوی و شهادت روحانیون جهادی جنایتی بزرگ و قابل بخشش و توجیه نیست و این واقعه زشت و ناپسند و هر گونه ترور و خون ریختن انسان‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم. عاملان این حادثه مجازات شوند.
ماموستا رستمی بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال همه دانشمندان و عالمان دینی را زیر چتر سایه خود حفظ کند تا همواره از بلا و فتنه دشمنان محفوظ بمانند.

وی نسبت به افزایش سرسام‌آورقیمت‌هاافزود:آیاگوجه‌فرنگی با کیلویی ۲۶هزار تومان قابل قبول است؟ بازار با شعار و پشت میزنشینی کنترل نمی‌شود، قیمت لوازم خانگی آنقدر افزایش یافته که کسی توان خرید آن را ندارد، قیمت دارو چند برابر افزایش یافته است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: امیدواریم همانطور که دولت سیزدهم وعده حل مشکلات مردمرا داده و در این راه آستین همت را بالا بسته است، معضل گرانی و کنترل بازار را در عمل چاره‌سر و حل و فصل کند تا مردم بیش ازاین زیر فشار نباشند.
وی خطاب به مسئولان و بازاریان یادآور شد: مردم از گرانی و افزایش قیمت‌ها زیر فشار و می‌نالند، چرا این وضعیت را ساماندهی و مردم را درک نمی‌کنید.غمخوار یکدیگر هم باشیم و شرایط زندگی هم را درک کنیم، اگر تمام عبادات را داشته باشیم اما خدمتگزار و هم‌نوعان خود را قبول نکنیم خداوند آن را قبول نمی‌کند.

امام جمعه سنندج کمک به فرزندان یتیم را ضروری و اقدامی خیرخواهانه در برابر آتش جهنم خواند و ابراز داشت: ثروتمندان و خیرین دستِ فقیر و فقرا و نیازمندان را بگیرند، هر کسی به پیرمردان و پیرزنان و یتیمان کمک کند اجر و پاداش زیادی داشته و همانند آن است که شبانه‌روز روزه باشد.
وی حضور در مساجد را اقدامی ارزشمند و همانند یک ملاقات با حق‌تعالی دانست و ابراز داشت: مسلمانان همواره از فرموده‌های پروردگار، پیامبر(ص) و قرآن پیروی کنند تا روز قیامت سربلند باشند.
ماموستا رستمی یادآور شد: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان