رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخبگان دانشگاهی و کنشگران علمی راهکارهای علمی و عملیاتی برای برون‌رفت از بحران‌ نابودی طبیعت مطرح کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده شامگاه دوشنبه در حاشیه همایش ملی صیانت از منابع طبیعی با بیان اینکه ما با طبیعت بی‌رحمانه رفتار کرده‌ایم، […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نخبگان دانشگاهی و کنشگران علمی راهکارهای علمی و عملیاتی برای برون‌رفت از بحران‌ نابودی طبیعت مطرح کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده شامگاه دوشنبه در حاشیه همایش ملی صیانت از منابع طبیعی با بیان اینکه ما با طبیعت بی‌رحمانه رفتار کرده‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه سرزمینمان را به سمت بحران زیست محیطی سوق داده‌ایم که غفلت بیش از آن می‌تواند موجب بحران غیرقابل کنترل شود و این واقعیتی غیرقابل کتمان هست.
وی با اشاره به اینکه قانون طبیعت عالی‌ترین و متعالی‌ترین قانون الهی است، بیان کرد: نخبگان دانشگاهی و کنشگران علمی راهکارهای علمی و عملیاتی برای برون‌رفت از بحران نابودی طبیعت مطرح کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: منشأ این همه سیل‌های ویرانگر، افزایش گرد و خاک، خشکسالی و فرو نشست زمین آیا جز این است که ما مراتع و جنگل‌ها را با دست خودمان نابود کرده‌ایم و با این طبیعت مهربان چه کرده‌ایم که برای ما سیلی و شلاق می‌زند.
تقی‌زاده تصریح کرد: طرح صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را نه در قالب شعار بلکه با احساس مسئولیت در عمل پیاده کنیم و در محضر خدا و مردم باید به عنوان یک مسئول وجدان خود را پاسخگو بدانیم و از هیچ کوششی برای برون رفت از این مشکل کوتاهی نکنیم.
وی افزود: از بدو شروع خدمت‌گزاری برنامه جامع و طرح تحول بخش کشاورزی را ارائه کرده‌ایم و در جهت اجرای آن از تمام ظرفیت موجود بهره خواهیم برد.