آمریکا «انتظار ندارد» جنگ اوکراین در زمستان متوقف شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از گاردین، «جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد که جنگ در اوکراین «برای مدت طولانی‌تری در آینده» ادامه یابد و در حال حاضر انتظار نمی‌رود که جنگ در ماه‌های […]

آمریکا «انتظار ندارد» جنگ اوکراین در زمستان متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از گاردین، «جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که ایالات متحده انتظار دارد که جنگ در اوکراین «برای مدت طولانی‌تری در آینده» ادامه یابد و در حال حاضر انتظار نمی‌رود که جنگ در ماه‌های زمستان متوقف شود.

کربی در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز مذاکرات برای پایان جنگ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به خبرنگاران گفت: «با توجه به آنچه در هوا و روی زمین در اوکراین می‌بینیم، دشوار است نتیجه گیری کنیم که این جنگ تا پایان سال به پایان خواهد رسید. بنابراین در حال حاضر جنگ فعالی در جریان است. ما انتظار داریم که این امر برای مدتی در آینده ادامه یابد.»

او همچنین هشدار داد: «ما هیچ انتظاری نداریم که جنگ در ماه‌های زمستان آینده متوقف شود.»

کربی در ادامه نیز تأیید کرد که یک شهروند آمریکایی به عنوان بخشی از تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین آزاد شده است، اما جزئیات بیشتری را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی اعلام نکرد.هفته گذشته نیز، «جان کربی» مدعی شده بود که ایالات متحده اوکراین را برای انجام حملاتی در خاک روسیه تشویق نکرده است، اما در پیش گرفتن این کار بر عهده کی یف است. این مقام بلند پایه دولت آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این تصمیم برعهده آنهاست. ما آنها را تشویق به انجام این کار نکردیم.

از سوی دیگر، رئیس جمهور اوکراین معتقد است جنگ میان این کشور و روسیه به بهار سال آینده میلادی خواهد کشید. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که جنگ میان کی یف و مسکو در طول زمستان ادامه خواهد داشت و در بهار سال آینده بار دیگر اوج می‌گیرد.در حالی که مردم اوکراین با بحران سوخت و تأمین برق در میانه فصل سرما دست و پنجه نرم می‌کنند، رئیس جمهور این کشور از از سربازان و شهروندان خود خواست تا زمستان را تحمل کنند. وی در نطق ویدئویی شبانه خود از مردم این کشور خواست تا ۹۰ روز آینده (۳ ماهه زمستان) با هم متحد شوند. زیرا به گفته وی، اوکراین در تلاش است تا زیرساخت‌های انرژی تخریب شده توسط روسیه را بازسازی کند.

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود آورد که دشمن واقعاً امیدوار است از زمستان علیه اوکراین استفاده کند. به اعتقاد زلنسکی سرما و سختی زمستان بخشی از ابزار روسیه علیه اوکراین است.