قهوه هسته خرما از جمله نوشیدنی‌هایی است که خواص شگفت انگیز زیادی دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،قهوه هسته خرما از جمله نوشیدنی‌های گرم است که خواص زیادی دارد و خواص آن ناشناخته مانده است، زیرا تاکنون به ارزش غذایی و درمانی آن پی نبرده بودند و […]

قهوه هسته خرما از جمله نوشیدنی‌هایی است که خواص شگفت انگیز زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان ،قهوه هسته خرما از جمله نوشیدنی‌های گرم است که خواص زیادی دارد و خواص آن ناشناخته مانده است، زیرا تاکنون به ارزش غذایی و درمانی آن پی نبرده بودند و آن را هسته‌ای بی ارزش می‌دانستند، اما انجام تحقیق‌ها اثبات کرد که نباید خواص هسته خرما را نادیده گرفت.مطالعه‌های انجام شده روی قهوه هسته خرما نشان می‌دهند که این محصول در درمان حداقل ۱۲ بیماری از جمله؛ دیابت، پروستات، سنگ کلیه و مثانه، عفونت‌های کلیه و مثانه، روماتیسم، درد مفاصل، کمبود شیر مادران و همچنین ریزش مو را درمان کند.

فیبر موجود در هسته خرما سبب کاهش وزن، بهبود سیستم هضم، حرکات منظم روده، و بهبود یبوست می‌شود، ضمن اینکه کافئین ندارد و برای رفع خستگی افرادی که به حساسیت دارند، مفید است.

قهوه هسته خرما طعمی شبیه قهوه‌های موجود در بازار دارد و داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مانند؛ آهن، روی، منگنز، ویتامین E، A سبب شده در تقویت سیستم ایمنی نقش داشته باشد.

افزایش کیفیت مو، ابرو و مژه، کاهش علائم بیماری‌های آلرژیک، از جمله آلرژی‌های پوستی، تسکین اعصاب، کاهش درد مفاصل و استخوان و فواید آن برای افراد با طبع سرد از دیگر خواص شگفت انگیز قهوه هسته خرما است.