سخنگوی کمیته انتخاب اسکار ۱۴۰۱، گفت: دلایل انتخاب «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده ایران در اسکار مورادی نظیر داشتن پخش‌کننده توانمند و فعال، داشتن موفقیت‌های بین‌المللی معتبر، داشتن مراتب بالای فنی و استاندارد و نقش‌آفرینی‌های قابل توجه بود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از پرویز شیخ‌طادی در گفت وگو با خبرنگار […]

سخنگوی کمیته انتخاب اسکار ۱۴۰۱، گفت: دلایل انتخاب «جنگ جهانی سوم» به عنوان نماینده ایران در اسکار مورادی نظیر داشتن پخش‌کننده توانمند و فعال، داشتن موفقیت‌های بین‌المللی معتبر، داشتن مراتب بالای فنی و استاندارد و نقش‌آفرینی‌های قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از پرویز شیخ‌طادی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره علت انتخاب فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۳، اظهار داشت: هیئت انتخاب ابتدا بر اساس قوانین و ضوابط مراسم اسکار و سپس بر اساس مفاهیم و مضامین جهان شمول و قابل درک برای افکار و فرهنگ‌های متنوع ملل جهان و در نهایت از ابعاد فنی و هنری و بدیع و خلاقانه اقدام به بررسی آثار کرد و از میان ۵۷ فیلم حائز شرایط قانونی در مرحله نخست هفده فیلم را برای دور دوم بررسی‌ها انتخاب کرد.

وی افزود: بعد از گفت‌وگو و بررسی دقیق از میان این ۱۷ فیلم، پنج فیلم نامزد شدند که پس از بحث و گفت‌وگوی مفصل و در مواردی بازبینی مجدد، به اتفاق آرا انتخاب نهایی خود را مشخص و فیلم جنگ جهانی سوم ساخته آقای هومن سیدی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در مراسم اسکار معرفی کردند.

سخنگوی کمیته انتخاب اسکار ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: دلایل انتخاب ابتدا داشتن شرایط و ضوابط راهیابی به مراسم اسکار بود. مورادی نظیر داشتن پخش کننده مسئول و توانمند و فعال، تولید ایران با زبان غالب فارسی، ‌امتیاز داشتن موفقیت‌های بین المللی معتبر، داشتن مراتب بالای فنی و استاندارد، نقش‌آفرینی‌های قابل توجه، کارگردانی برجسته، فیلمبرداری و صحنه و گریم متناسب با متن و داشتن فیلمنامه و ایده نو که نسبتا بی نقص تر از بقیه آثار باشد.

شیخ‌طادی، گفت: این انتخاب به معنای نفی نقاط برجسته آثار رقیب نیست، برخی از آثار با فاصله کم و برخی با فاصله بیشتر به انتخاب نهایی دست نیافتند.