پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در بانه برگزار می‌شود رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمد حسینی روز یک‌شنبه ٢١ آبان‌ماه ١۴٠٢ در این‌باره گفت: پنجمین جشنواره هه‌الپه‌رکی بانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد […]

پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در بانه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمد حسینی روز یک‌شنبه ٢١ آبان‌ماه ١۴٠٢ در این‌باره گفت: پنجمین جشنواره هه‌الپه‌رکی بانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن آئینی سنتی هلپرکی استان، کانون هه‌لپه‌رکی این شهر، شهرداری و شورای اسلامی بانه و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه روز سه‌‌شنبه ٢٣ آبان‌ماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری چند دوره از این جشنواره، گردشگران زیادی برای حضور در این رویداد راهی منطقه شده‌اند، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند به عنوان یک جاذبه منحصر بفرد زمینه جذب حداکثری توریست‌های داخلی و خارجی را به منطقه فراهم کند.

او افزود: موسیقی و هه‌لپه‌‌رکی محلی علاوه بر اینکه خالق نشاط و شادابی است، شیوه زندگی و معیشت اقوام مختلف را نیز به نمایش می‌گذارد.

حسینی عنوان کرد: این جشنواره با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود قطعاً در سایه توجه بیشتر مسئولان مربوطه می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به این شهرستان ایفا کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه یاداور شد: پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه از ٢٣ تا ٢۵ آبان‌ماه با حضور گروه‌های مختلفی از سراسر استان در این شهرستان برگزار می‌شود.

🔻🔻🔻
▪️Instagram
www.instagram.com/kurdistan_cthh

▪️Telegram
https://t.me/miras_news

▪️Twitter
www.twitter.com/kurdestan_cthh

▪️eitaa
@miraskurdistan

▪️Robika
@visit_kurdistan