بیش از هزار زائر اربعین از خدمات درمانی در مرز باشماق بهره‌مند شدند سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام مستقر در مرز باشماق مریوان گفت: از ۲۷ مرداد تا روز گذشته، هزار و ۳۱۴ زائر اربعین از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان بهره‌مند شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

بیش از هزار زائر اربعین از خدمات درمانی در مرز باشماق بهره‌مند شدند

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام مستقر در مرز باشماق مریوان گفت: از ۲۷ مرداد تا روز گذشته، هزار و ۳۱۴ زائر اربعین از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فرامرزی در گفتگو بارسانه های کردستان اظهار کرد: از این تعداد، هزار و ۲۵۵ زائر به صورت سرپایی درمان و ۵۹ نفر هم بستری و ۱۸ نفر نیز جهت ادامه مراحل درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۸ نفر به علت تروما و ۹ نفر به دلیل گرمازدگی به بیمارستان سیار ماموستا شیخ الاسلام مراجعه کردند.

سرپرست بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام یادآور شد: تعداد مراجعین به علت اسهال و استفراغ ۷۰ نفر، انواع درد (گلو درد، درد عضلانی و سردرد) ۵۸۹ نفر و فشار خون بالا نیز ۵۷ نفر بود.

فرامرزی اضافه کرد: هشت نفر به علت گزیدگی، ۳۶ نفر به علت دیابت، ۱۸ نفر مشکلات تنفسی، سه نفر برخورد جسم خارجی، ۱۲ نفر مشکلات اعصاب و روان، ۲۷ نفر تعویض پانسمان و ۴۶۷ نفر به خاطر سایر بیماری ها به این بیمارستان مراجعه کردند.

وی با اشاره به ۵۴ مورد بازدید مسئولان از این بیمارستان، افزود: در این مدت ۳۰ نفر کادر درمان در بخش های مختلف به زائران خدمات درمانی ارائه کردند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان