رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، همکاری شایسته شهروندان و ساکنان روستاهای دارای طیور بومی با اکیپ های واکسیناسیون در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح سراسری را خواستار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان؛ دکتر سعید راعی <<رئیس شبکه>> در تشریح جزئیات این […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، همکاری شایسته شهروندان و ساکنان روستاهای دارای طیور بومی با اکیپ های واکسیناسیون در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح سراسری را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان؛ دکتر سعید راعی <<رئیس شبکه>> در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی این عملیات که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سطح کل شهرستان اجرا خواهد شد، بالغ بر ۸۰ هزار قطعه طیور بومی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه خواهند گردید.

وی ادامه داد:بیماری نیوکاسل از نوع بیماری های واگیردار ویروسی طیور بوده و در صورت بروز، خساراتی شامل تلفات، کاهش رشد و کاهش تولید تخم مرغ در گله های صنعتی و بومی بر جای خواهد گذاشت و در صورت مهار چرخه این بیماری میان طیور روستایی، شاهد کاهش وقوع آن در مزارع صنعتی پرورش طیور نیز خواهیم بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در پایان از شهروندان و ساکنین روستا ها که دارای طیور بومی(منجمله مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون، اردک و غاز و یا پرندگان زینتی)، هستند خواست تا جهت انجام هر چه بهتر این طرح سراسری با کارشناسان این شبکه هماهنگی و همکاری لازم را به عمل آورند.