سیاست کلان ما در حوزه «رونق اقتصاد گردشگری ضمن فراهم‌سازی سفر ارزان» است. جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار سیاست‌های ستاد خدمات سفر را تعریف کردیم، اظهار کرد: سیاست کلان ما در حوزه «رونق اقتصاد گردشگری ضمن فراهم‌سازی سفر ارزان» است؛ گردشگران زیادی به اصفهان سفر می‌کنند و آن […]

جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار سیاست‌های ستاد خدمات سفر را تعریف کردیم، اظهار کرد: سیاست کلان ما در حوزه «رونق اقتصاد گردشگری ضمن فراهم‌سازی سفر ارزان» است؛ گردشگران زیادی به اصفهان سفر می‌کنند و آن چیزی که شهر ما از آن استفاده خواهد برد، رونق اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ مهدی بقایی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ستاد خدمات سفر از قدیم ستاد دائمی خدمات سفر عنوان داشته است اما معمولاً برای نوروز برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شد؛ در حال حاضر دو سال است که ستاد خدمات سفر به طور دائم و در طول سال برنامه‌ریزی‌هایی را انجام می‌دهد.

جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان افزود: اصفهان باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که دارد، نیازمند ستاد دائمی خدمات سفر است؛ سال گذشته در بسیاری از مناسب‌ها به‌غیراز نوروز مانند عید سعید فطر جمعیت شلوغ‌تری از مسافران را نسبت به نوروز در شهر شاهد بودیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده اصفهان در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: پاییز اصفهان پاییز بسیار زیبایی است که متأسفانه به خوبی به آن پرداخته نشده و نسبت به دیگر ایام سال، گردشگران کمتری در پاییز به اصفهان سفر می‌کنند.

بقایی تصریح کرد: امسال بیشتر به مسائل بنیادی و زیرساختی پرداخته‌ایم و ابتدا در تشکیل یک ساختار، سیاست‌گذاری‌ها و آماده‌سازی‌ها و سپس در حوزه اقدامات عملی فعالیت‌هایی انجام شده است.

جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سال گذشته غیر از نظرسنجی‌هایی که معمول است، در طول عید نوروز یک برنامه پژوهشی طرح‌ریزی شد و نقاط ضعف و قوت برداشت شد که بر روند فعالیت در سال‌های آینده خیلی راه‌گشا است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار سیاست‌های ستاد خدمات سفر را تعریف کردیم، ادامه داد: سیاست کلان ما در حوزه «رونق اقتصاد گردشگری ضمن فراهم‌سازی سفر ارزان» است؛ گردشگران زیادی به اصفهان سفر می‌کنند و آن چیزی که شهر ما از آن استفاده خواهد برد، رونق اقتصاد است.

بقایی عنوان کرد: ستاد خدمات سفر اصفهان از ۱۲ کمیته تشکیل شده و در ایام نوروز تقریباً سه روز یک‌بار با مسئولان این کمیته‌ها جلسات هماهنگی را خواهیم داشت.

جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: اولویت پذیرش و اسکان مسافران در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر است که هزار تخت به ظرفیت آنها اضافه شده است، اما در حال ساماندهی منازل استیجاری و دیگر موارد در این حوزه جهت سهولت اسکان مسافران هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته مکان‌هایی را برای صرف غذای مسافران در ماه رمضان مشخص کردیم، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی ماه مبارک رمضان و عید نوروز بعد از افطار در سطح شهر انجام خواهد شد.

بقایی افزود: در ایام نوروز به مدت پنج شب ویژه‌برنامه‌های مختلفی در میدان امام خمینی (ره) با حضور خوانندگان مطرح کشور برگزار می‌شود که با مناجات خوانی همراه است؛ همچنین جزء خوانی قرآن کریم در گذر چهارباغ عباسی و دیگر برنامه‌های فرهنگی را نیز در سطح شهر خواهیم داشت.

جانشین ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: فعالیت مترو تا پایان سال جاری تا ساعت ۱۰ شب است و در ایام نوروز فعالیت مترو از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برنامه‌ریزی شده که در تلاش هستیم این مدت‌زمان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به خانه‌تکانی شهر، اظهار کرد: خانه‌تکانی شهر در حال انجام است و دو هزار و ۸۰۰ نفر از پاکبانان ۲۰۳ محله را شست‌وشو و اقدامات دیگر را انجام داده‌اند و حدود هزار تجهیز در این فعالیت‌ها به‌کارگیری شده است.

بقایی در پایان تصریح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر طول رنگ‌آمیزی جدول در دستور کار داریم که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است