الزام صادرکنندگان مجوز به برگزاری هر سه ماه یکبار آزمون هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

الزام صادرکنندگان مجوز به برگزاری هر سه ماه یکبار آزمون

هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  دولت/ شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در شصت و چهارمین نشست خود مقرر کرد که مجوزهایی که در شرایط صدور آنها، نیاز به برگزاری آزمون به منظور احراز صلاحیت‌های حرفه‌ای ذکر شده است، حداکثر در دوره های سه ماهه آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.
پیش از این اعلام شده بود که برخی مقررات به صادرکنندگانِ بعضی مجوزها اختیار می‌دهند که برگزاری آزمون لازم برای صدور آن مجوز را به طور نامحدود به تاخیر بیندازند که این احکام با پیگیری هیات مقررات زدایی در حال حذف هستند.
برخی صادرکنندگان مجوز با استناد به همین مقررات گاه برگزاری آزمون برای صدور مجوز را تا نزدیک به ۵ سال هم به تعویق انداخته بودند و در برخی مجوزهای کسب و کار، متقاضیان سالها منتظر برگزاری آزمونی هستند که مشخص نیست چه زمانی برگزار می شود چرا که مقررات درباره برگزاری زمان آزمون به آنها اختیار داده بود. 
این در حالی است که در مجوزهایی که دریافت‌شان به قبولی در آزمون نیاز دارد، هر متقاضی حق دارد در فواصل زمانی کوتاه در آزمون جدید شرکت کند