نخستین کارگاه یک روزه آموزش خبرنویسی ویژه خادمیاران رسانه با حضور بیش از ۶۰ شرکت کننده در اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نخستین کارگاه آموزش خبرنویسی در محل نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان در دو نوبت صبح و عصر با موضوع شیوه تهیه و تنظیم خبر ویژه خادمیاران رسانه و […]

نخستین کارگاه یک روزه آموزش خبرنویسی ویژه خادمیاران رسانه با حضور بیش از ۶۰ شرکت کننده در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نخستین کارگاه آموزش خبرنویسی در محل نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان در دو نوبت صبح و عصر با موضوع شیوه تهیه و تنظیم خبر ویژه خادمیاران رسانه و رابطین کانون های شهرستان ها و کانون‌های محله‌ای و تخصصی برگزار شد.

مسئول خبر کانون تخصصی خبر و فضای مجازی آستان قدس رضوی اصفهان در این کارگاه آموزشی ضمن بیان شیوه تهیه و تنظیم اخبار برای «آستان نیوز» هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح آگاهی، به روزرسانی و توسعه خبرنویسی رابطان و فعالان رسانه‌ای کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان برشمرد.
زهره سادات طالقانی در این کارگاه آموزشی ضمن بازآموزی مباحثی پیرامون تنظیم خبر، عناصر، ارزش ها، مفاهیم اساسی خبرنویسی به مواردی همچون آئین نگارش فرایند خبر پرداخت.

وی مباحث مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ماهیت خبر، عناصر و ارزش‌های خبری، سبک‌های رایج در خبرنویسی، لید و انواع آن، تیتر و انواع آن، قواعد تیترنویسی را در این کارگاه آموزشی ارائه کرد.

این مدرس روزنامه‌نگاری محوریت خبرنویسی در «آستان نیوز» را بیان و تصریح کرد: چنانچه کانون های خدمت رضوی و رابطان رسانه‌ای در تنظیم اخبار به اصول ابتدائی نگارش خبر آشنایی داشته باشند به طور قطع شاهد ارسال اخبار خوب از سوی آنها هم از جنبه کیفی و هم کمی هستیم.

همچنین فاطمه قاسمی، کارشناس صدا و سیما اصفهان در این کارگاه با بیان اصول خبر نویسی گفت: ارزش‌های خبری، عناصر و اجزای خبر از اصول اولیه و ابتدایی خبرنویسی می باشد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: برای کیفیت بهتر خبر لازم است از آنها به نحو مطلوب در خبر استفاده شود.
تشریح سبک‌های خبری، مراحل تنظیم خبر، عناصر خبر، شرح ارزش های خبری، مفاهیم اساسی خبر و سبک‌های خبری نیز از مباحث دیگر این کارگاه آموزشی بود.

بیش از ۶۰ خادمیاران شرکت کننده در پایان دوره تمرین‌های مرتبط را در دوره مجازی به اشتراک گذاشته و درباره نکات مورد توجه تهیه خبر خوب و کامل تبادل نظر شد.

گفتنی است برگزاری دوره‌های خبرنویسی ازجمله برنامه‌های آموزشی کانون تخصصی خبر و فضای مجازی آستان قدس اصفهان برای ارتقاء سطح علمی رابطین خبر کانون‌های سراسر استان است.