مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در سطح استان برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پس از شهادت سید مرتضی آوینی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در سطح استان برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پس از شهادت سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۷۲ و با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد، اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن این روز ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای متناسب با شعار روزهای این هفته تدارک دیده شده است، تجلیل و قدردانی از فعالان فرهنگ و هنر استان که در زمینه هنر انقلاب اسلامی فعالیت ها و تولیدات شاخصی داشته اند از جمله مهمترین برنامه این هفته است.

دریایی اضافه کرد: گلباران و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی و قطعه هنرمندان، اکران فیلم «موقعیت مهدی» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد برای اصحاب فرهنگ و هنر همچنین کارکنان و خانواده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از جمله برنامه های گرامیداشت این هفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به نامگذاری روزهای این هفته اظهار داشت: هفته هنر انقلاب از تاریخ ۲۰ فروردین ماه با شعار هنر انقلاب اسلامی و تعهد و رادمردی آغاز و روز های دیگر این هفته توسعه فرهنگی و دانش بنیان، عزت و بالندگی، خلاقیت و نوآوری، مقاومت و پایداری، جلوه ایثار و کرامت و آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی و شمیم نبوی نیز پایان می یابد.

وی بخش دیگر از برنامه های این هفته را اینچنین اعلام کرد: دیدار با فرمانده سپاه بیت المقدس کرستان، بازدید از صدا وسیمای مرکز کردستان و شرکت دانش بنیان کوباک و نشست رسانه ای هنر انقلاب اسلامی همراه با آیین رونمایی از منشور اخلاقی هنرمندان استان کردستان و ارائه گزارش فرهنگی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر سنندج از دیگر برنامه های این هفته است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان