میزبانی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه گیلان رسید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان،  مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این سازمان در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی […]

میزبانی چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه گیلان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان،  مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر این سازمان در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان (پسران) و دانشگاه اصفهان (دختران) گفت: شعار انتخاب شده برای این المپیاد ورزش، همدلی و ایثار با هدف ایجاد یک فضای صمیمی و بانشاط بین دانشجویان سراسر کشور بود البته در این فضای همدلی ، دانشجویان در رشته‌های ورزشی که از طرف دانشگاه محل تحصیل معرفی شده اند به رقابت پرداختند.  
سید فردین تقی‌زاده افزود: تصمیم داریم در چهارمین المپیاد که در شهر رشت و به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود در کنار هفت رشته المپیاد سوم ، رشته‌های ورزشی همگانی را نیز داشته باشیم تا ضمن ایجاد یک فضای صمیمی و همدلی مطلوب‌تر تعداد دانشجویان بیشتری شرکت نمایند.
وی گفت: از آخرین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از یک دهه است که می‌گذرد و امسال بعد از دو سال آموزش مجازی (به علت شیوع بیماری کرونا) مجدداً برگزار شد ، علی رغم اینکه زمان مناسبی برای برنامه ریزی و تشکیل تیم‌ها و انجام تمرین وجود نداشت اما در این المپیاد با استقبال گسترده‌ای روبرو شدیم به گونه‌ای که در رشته فوتسال ۲۳ تیم شرکت کردند و به اذعان کمیته فنی و انجمن‌های ورزشی مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است به گونه‌ای که در مسابقات والیبال با تشخیص عضو هیئت مدیره فدراسیون والیبال عده ای از دانشجویان شرکت کننده به اردوی تیم ملی دانشجویی رشته والیبال دعوت شدند.

برای برگزاری چهارمین المپیاد زمان مناسب در اختیار دانشگاه‌ها وجود دارد بنابراین بعد از اعلام آمادگی دانشگاه‌ها و ارسال آمار متقاضیان چنانچه آمار شرکت کنندگان به گونه‌ای باشد که امکان حضور همه نباشد مسابقات منطقه‌ای را برگزار و با تخصیص سهمیه به مناطق تیم‌ها و نفرات برگزیده در چهارمین المپیاد دانشجویان شرکت خواهند کرد.
دکتر تقی زاده افزود: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر از این پس هر دو سال یک‌بار در سال‌های زوج برگزار می‌شود.  

معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه خدمت به جامعه شاهد و ایثارگر برای دانشگاه صنعتی اصفهان یک افتخار است افزود: میزبانی خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه صنعتی اصفهان که نام ۱۴۶ شهید گرانقدر را در کارنامه خود دارد، افتخاری بزرگ بود.
همچنین مجتبی بابایی خورزوقی، دبیر کل المپیاد مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم گفت: ۸۶۳ ورزشکار و همراه در المپیاد امسال در بخش پسران حضور یافتند، ۹۱ نفر در کادر فنی این رویداد به ما کمک کردند. همچنین ۶ داور بین‌المللی نیز در جمع داوران حضور داشتند.

 در پایان این مراسم با حضور مدیر کل  امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان پرچم چهارمین المپیاد دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه گیلان سپرده شد.

سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با شعار “ورزش، همدلی، ایثار” در دو بخش پسران و دختران از ۲۹ مردادتا ۶ شهریور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و اصفهان در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج و دو و میدانی برگزار شد.