یک کارشناس مسائل سیاسی گفت : با تعامل میان مردم و حاکمیت باید جلوی آنچه دشمنان می خواهند را بگیریم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عماد آبشناس در گفت و گو با ایسنا در تحلیل خود از اهداف دشمنان کشور به منظور سوریه سازی ایران در پی تحولات اخیر اظهار داشت : همانطور که […]

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت : با تعامل میان مردم و حاکمیت باید جلوی آنچه دشمنان می خواهند را بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عماد آبشناس در گفت و گو با ایسنا در تحلیل خود از اهداف دشمنان کشور به منظور سوریه سازی ایران در پی تحولات اخیر اظهار داشت : همانطور که رهبری هم بیان داشتند همه مردم ایران از درگذشت خانم امینی و اتفاقی که پیش آمد ناراحت شدند، اما نکته قابل تامل این است که دشمنان ملت ایران بیش از ۲ سال است که تلاش می کنند از طریق موضوعات مربوط به گشت ارشاد و حجاب تنش هایی را ایجاد کنند.

وی معتقد است: اتاق فکر های دشمنان دقیقا این مسائل را هدف قرار داده اما در مقابل اتاق فکر های ما که اگر وجود داشته باشد نتوانستند دست طرف مقابل را بخوانند و متوجه باشند که با تحریک جامعه درباره مساله حجاب و گشت ارشاد اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.
این کارشناس مسائل بین الملل افزود: در واقع چیزی شبیه سوریه یا لیبی را دنبال می کردند در سوریه نیز ابتدا اعتراض های مردمی براساس گرانی صورت گرفت بعد مشخص شد عوامل نفوذی اهداف دیگری را در نظر دارند.
آبشناس ادامه داد: آنچه در کشورمان هم دنبال می شد یکسری عوامل هماهنگ شده بود که اقداماتی را در کردستان، سیستان و بلوچستان ترتیب دادند و حتی نوع حمله به ماموران نیروی انتظامی مشخص بود که اینها افراد عادی نبودند بلکه آموزش دیده بودند.
وی اظهار داشت : از سوی دیگر با هماهنگی های انجام شده در ۱۵۰ شهر در سطح دنیا علیه ایران تظاهرات به راه انداختند در حالی که راهپیمایی و یا تظاهرات در هر کجای دنیا نیاز به مجوز دارد بنابراین اینها از قبل برای این مساله برنامه ریزی کرده بودند و یا به مهاجران در اروپا پول داده بودند که در تظاهرات شرکت کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: مسئولان کشور باید متوجه باشند و حتما اتاق فکرهایی داشته باشیم که دست آنها رو شود و جلوی تنش موجود را بگیریم ضمن این که با تعامل میان مردم و حاکمیت باید جلوی آنچه دشمنان می خواهند را بگیریم.