عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا ( ۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح ) در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا ( ۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح ) در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان، مدیر عامل آبفای استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: در شهرستان نایین و در مرحله نخست اجرای این طرح، ۲۸۶۰ نفر در ۵۴ روستا از آبرسانی پایدار بهره مند می شود و تاکنون برای اجرای طرح های آبرسانی به مجتمع های روستایی لای سیاه و کوهستان- بهارستان در حدود ۲۳ کیلومتر حفاری خطوط انتقال آب و ۱۵ کیلومتر لوله گذاری شده است.

حسین اکبریان گفت: در طرح جهاد آبرسانی در این شهرستان علاوه بر حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب، ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۳۷۰۰ متر مکعب مخزن و ۵ باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرا و احداث می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فریدونشهر نیز ۲۴ روستا با جمعیت ۷۲۷۱ نفر با اجرای این طرح، از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند، کل طول شبکه توزیع و خط انتقال در روستاهای محرومیت زدایی فریدونشهر ۱۱۵ کیلومتر است که در پروژه گوراب تا کنون ۲۸ کیلومتر آن حفاری شده است.

عملیات لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۱۱۵ کیلومتر و همچنین ۲۸ کیلومتر حفاری در حال اجرا است.

هم اکنون نیز عملیات حفاری و لوله گذاری درمجتمع های روستایی برف انبار و گوراب فریدونشهر در حال اجرا است و جهاد آبرسانی در این شهرستان با احداث ۸۰۰ متر مکعب مخزن و ۳ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه اجرایی می شود.

شایان ذکر است جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم نیز در مجتمع ۲۱ روستایی پادنا، روستاهای چشمه رحمان مهدی آباد، مروک، ضرغام آباد، کیفته، گیوه سین، فتح آباد، حیدر آباد، ماندگان و دشت بال وردشت با ۱۲۹ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۵۵۰۰ متر مکعب مخزن، دو ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه به زودی آغاز می شود.

گفتنی است طرح رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور، بر اساس بند (۳) جدول ۱۷ قانون بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ کل کشور، با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت نیرو و قرار گاه امام حسن مجتبی (ع)، با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، آبرسانی شرب به ۱۰ هزار روستای کشور را در مدت سه سال اجرایی می کند.