حاشیه‌نشینی در کردستان آسیب‌شناسی شود/جهاد تبیین با رسانه محقق می شود/ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره نماینده ولی فقیه در کردستان؛ با اشاره به فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار و آخرین‌ روزهای زمستان و موقعیت مهدی» اظهار داشت:اخبار، مستند و فیلم‌ باید تاثیرگذار و تفکرساز باشد، و زیبایی و جذابیت نیز در کارها و انجام رسالت رعایت […]

حاشیه‌نشینی در کردستان آسیب‌شناسی شود/جهاد تبیین با رسانه محقق می شود/ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره

نماینده ولی فقیه در کردستان؛ با اشاره به فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار و آخرین‌ روزهای زمستان و موقعیت مهدی» اظهار داشت:اخبار، مستند و فیلم‌ باید تاثیرگذار و تفکرساز باشد، و زیبایی و جذابیت نیز در کارها و انجام رسالت رعایت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان: حجت السلام عبدالرضا پورذهبی در آیین اختتامیه هشتمین دوره از جشنواره رسانه ای ابوذر که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگذار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این جشنواره در سطح کشوری و استان که برای برگزاری آن زحمات زیادی کشیدند، اظهار کرد: ۱۱ محور در ۱۱ قالب مختص به این جشنواره از جمله شعار سال و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طراحی شده که خوب و عام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که متناسب با این حوزه و بررسی علت‌های طلاق، بیکاری برگزار شد، فرموده این جلسه یکی از جلسات مهم بعد از انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی کمی از جمله زنان سرپرست خانوار و طلاق در استان نداریم، افزود:حاشیه‌نشینی در کردستان آسیب‌شناسی شود.

پورذهبی محور دیگر این جشنواره را بیان دستاوردهای انقلاب و قابل تقدیر توصیف کرد و اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب باید دیده شود نه صرف شنیدن، پیشنهاد می‌شود از این کارها با حضور اصحاب رسانه، ماموستایان، دانشجویان و غیره انجام شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، ناامید کردن مردم را گناه نابخشودنی خواند واذعان داشت: اخلاق‌گرایی دچار مشکلاتی بوده و دشمنان همواره دنبال دروغ‌پراکنی و وارونه‌ جلوه‌دادن واقعیت‌ها هستند، پیشنهاد می‌شود که معنویت در کارها، انقلاب و دستاوردهای نظام رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر لزوم عمق دقت در انعکاس اخبار و آمارها و رعایت آن خاطرنشان کرد: باید تیترها و هدف از کار همچون تیری به دل مخاطب بنشیند.

پورذهبی با اشاره به فیلم‌هایی همچون «ایستاده در غبار و آخرین‌ روزهای زمستان و موقعیت مهدی» افزود: اخبار، مستند و فیلم‌ باید تاثیرگذار و تفکرساز باشد، و زیبایی و جذابیت نیز در کارها و انجام رسالت رعایت شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان نیز، در این آیین اظهار کرد:رسانه‌ها باید در زمان نیاز، زبان گویای مردم باشند و به صورتی هنرمندانه مسایل را بیان کنند و در صورت امکان، راهکار ارائه دهند.

زارعی کوشا گفت: وقتی صحبت از جهاد تبیین می شود، موضوع اصلی رسانه ها هستند، که باید در میدان باشند چرا که جهاد تبیین با رسانه محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه نارسایی هایی نیز وجود دارد و باید مشکلات را دید، افزود: کردستان در جایگاه رسانه ای ملی هنوز به بلوغ نرسیده است، لذا باید در جهت تقویت این مهم در سطح ملی تلاش شود.

استاندار کردستان اضافه کرد:اتفاقات خوبی در استان افتاده است اما در بعد ملی و حتی در استان‌های همجوار از آن بی اطلاع هستند.

زارعی کوشا گفت: در استان کردستان شاهد تعامل خوبی در بین دستگاه ها و رسانه ها هستیم که باید در رسانه های ملی نیز تقویت شود.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان افزود: امروز با تبدیل اراضی دیم به آبی ظرفیت اشتغالزایی و تولید قابل توجهی در استان فراهم شده است برای نمونه چندین پروژه بزرگ مانند تبدیل اراضی دیمی به آبی در دهستان دهکانان سروآباد که برای چند سال رها شده بود دهه فجر به بهره برداری رسید و ۷۰۰ هکتار باغات در این منطقه احیا شد که می‌تواند ظرفیت اشتغالزایی ۷۰۰ شغل تا ۲ هزار فرصت شغلی را فراهم کند.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: حضور باشکوه مردم استان کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که بر اساس آمار نسبت به راهپیمایی ۲۲ بهمن قبل از دوران کرونا، ۲ برابر بیشتر بود مسئولیت مقامات برای تلاش در مسیر خدمت رسانی را دوچندان کرده است.

مسئول بسیج رسانه کردستان نیز در این آیین با اشاره به رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خرداد امسال، گفت:۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با توجه به ظرفیت رسانه‌ های استان، تعداد آثار ارسالی رضایت بخش نیست.

حجت الله رشیدی یادآور شد: با رای هیات داوران، ۱۰ اثر برتر به عنوان آثار برتر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور ارسال شد که دوم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

رشیدی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی شناخت ظرفیت رسانه‌ای استان عنوان کرد و افزود: باید به سوی تولید محتوایی برویم که در جامعه کارکرد رسانه‌ای داشته باشد، چراکه رسانه توانمند، رسانه‌ای است که اثر گذار و مطالبه‌گر باشد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ موفق و در تراز انقلاب اسلامی رسانه ایست که شجاعت مطالبه‌گری و بیان خدمات نظام و دولت را داشته باشد، افزود: بیان واقعیت‌ها شجاعت می‌خواهد، ولی متاسفانه در اغتشاشات اخیر بسیاری از رسانه‌های استان محافظه‌کاری کردند لذا نباید رسانه‌هایی که از امتیازات نظام برخوردار هستند،در چنین شرایطی صحنه را خالی کنند.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشت واظهار کرد: شهید غلامرضا بامدی از شهدای اغتشاشات امسال به همراه سایر شهدا به میدان مقابله با آشوبگران رفت وجان خود را فدا کرد تا امروز ما در امنیت و آرامش باشیم.

در پایان این مراسم،از خانواده شهید “غلامرصا بامدی” تجلیل و نفرات برگزیده شرکت کننده هشتمین جشنواره ابوذر نیز معرفی شدند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان