کردستان پایلوت پویش جبهه انصارالمهدی(ع) می‌شود/در نظر گرفتن۴۰۰ سری جهزیه تا پایان اسفند ماه برای زوجهای کردستانی نشست خبری پویش جبهه انصارالمهدی(ع) با مشارکت قرارگاه جهادی بقیته‌الله(عج) در سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حجت السلام والمسلمین علیرضا لو مسئول دبیرخانه قرارگاه جهادی بقیته الله زیر نظر حوزه علمیه در […]

کردستان پایلوت پویش جبهه انصارالمهدی(ع) می‌شود/در نظر گرفتن۴۰۰ سری جهزیه تا پایان اسفند ماه برای زوجهای کردستانی

نشست خبری پویش جبهه انصارالمهدی(ع) با مشارکت قرارگاه جهادی بقیته‌الله(عج) در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حجت السلام والمسلمین علیرضا لو مسئول دبیرخانه قرارگاه جهادی بقیته الله زیر نظر حوزه علمیه در این نشست خبری که امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شروع و فعالیت پویش ملی بساط مهر با مشارکت قرارگاه جهادی حضرت بقیته الله (عج) و پویش جبهه انصارالمهدی ( عج) در استان کردستان به عنوان استان پایلوت وادامه آن در کل کشور است که باهدف محرومیت زدایی و رفع مشکلات معیشتی خانواده های عزیز کردستانی وهم وطنان آغاز به کار می کند و در تمام استانهای کشور این پویش را در حوزه های محرومیت زدایی راه اندازی می کنیم.

علیرضا لو گفت:گروه هایی که به هر نحوی در حوزه تشکلها و پویشهای مردمی فعالیت دارند، اگر قلبا دغدغه حل وفصل مشکلات ومحرومیت زدایی مردم را نداشته باشند این کار آنان ابتر خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله سال ۹۶ در استان کرمانشاه و فعالیت پویش انجمنهای مردمی گفت:حضور دغدغمندانه گروهها وتشکلها در حوادث اخیر کشور خصوصا ایام کرونا بسیار چشمگیر بوده و به عنوان بازوان توانمد دولت تلقی می شوند.

سید محمد موسوی مدیر عامل مجموعه سمن یاران میهن زیر نظر جبهه انصارالمهدی نیز در این نشست گفت:با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به استان کردستان، ما تصمیم گرفتیم که استارت این پویش معنوی ومردمی را در این استان شروع کنیم.

موسوی افزود: اعضا جبهه انصار المهدی گروهی از جوانان پویا و دغدغمند هستند که با هدف ارایه خدمات اجتماعی ومحرومیت زدایی با تمام وجود در حال تلاش جهادی و محرمومیت زدایی هستند.

وی گفت:ما با همکاری قرارگاه بقیته الله پویشی را درجهت انجام خدمات به راه اندازی کردیم، که شامل قشر ضعیف به بالا در جامعه میشود و این خدمات شامل، بسته های معیشتی، جهزیه وکمک به ازدواج جوانان وهمچنین فرزند آوری است که همزمان هم با در نظر گرفتن معیشت خانواده ها، مشکلات اقتصاد داخلی را نیز بطور جدی در نظر گرفتیم.

موسوی افزود: ما در این پویش خدماتی را بصورت مشارکتی با نهادها، ادارات متولی، کمیته امداد و بهزیستی انجام می دهیم که نماینده های ما در استان افراد و خانواده ها را شناسایی میکنند و همچنین این روند در روستاها به همین شیوه برگزار میشود.

وی اضافه کرد:در این پویش معنوی تنها چیزی که مهم است، هویت جهادی اعضا است که برای ما از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است.

ایشان افزودند: ما دست یاری را به سوی گروههای مردمی، انجمنهای خیریه دراز میکنیم و امیدواریم کردستان به عنوان مرکز ارایه خدمات اصلی این پویشها در نظر گرفته شود ودر آینده نزدیک کارگاه یا کارخانه پایلوت تولید ارایه خدمات در همین راستا افتتاح شود.

عباس داد پور مسئول اجرایی امور نمایندگان پویش ملی بساط مهر نیز در ادامه این نشست گفت: ما قرار است که دغدغه های اقتصادی، مشکلات معیشت و مشکلات ازدواج مردم را درراین پویشها در اولویت قرار دهیم.

داد پور افزود: ۴۰۰ سری جهزیه را تا پایان اسفند ماه برای کردستان در نظر گرفتیم که تمام ادارات و دستگاههای متولی و زیربط را جهت همکاری پای کار می آوریم.

کیوان چارداولی، مدیرعامل انجمن جوانان ژیهات کردستان ونماینده قرارگاه جهادی بقیته الله در شهرستان سنندج در این نشست به فعالیت گروه‌های جهادی در استان کردستان پرداخت و اظهار کرد:خوشبختانه وحدت و انسجام خوبی در میان گروه‌های جهادی استان وجود دارد و شاهد حضور پررنگ آنها در مواقع بحران ازجمله، سیل، زلزله خصوصا در دوران کرونا بوده‌ایم.

وی در ادامه به تاسیس شرکت و تولید ماسک در این شرکت اشاره کرد و اذعان داشت: کمبود ماسک در دوران کرونا به یکی از دغدغه‌های ما تبدیل شده بود، از این رو ما با همکاری شرکت اقدامات قابل توجهی در توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و الکل خصوصا در مناطق حاشیه و منفصل شهری انجام دادیم که بسیار تاثیر گذار بود.

چارداولی تصریح کرد: کردستان یکی از استان‌های دارای محرومیت کشور می‌باشد و امیدواریم با راه‌اندازی پویش جبهه انصار‌المهدی(ع) گام‌های موثری در راستای محرومیت زدایی استان برداشته شود و شاهد افتتاح پروژه‌هایی به صورت جهشی باشیم و بی گمان ما نیز به عنوان گروه‌جهادی در کنار سمن‌ها و سایر گروه‌های دیگر که در راستای مشکلا ت مردم دغدغه دارند، فعالیت و خدماتی را ارایه خواهیم کرد.